Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با رئیس سازمان امور اراضی کشور

جلسه هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با مهندس اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، مهندس سجادی مجری طرح رودخانه های مرزی و با حضور مهندس مرادی فرد معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری کرمانشاه در سالن شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی استان برگزارشد.

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با رئیس سازمان امور اراضی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در ابتدای این مراسم مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم خدمت به حاضرین گفت؛ حضور مسئولین همواره راهگشای مسائل و مشکلات بوده و همین جا از حضور هر دو مسئول قدردانی می کنم.

حاتمی سپس به تشریح وضعیت کشاورزی استان پرداخت و سپس دستورکار جلسه را در حوزه امور اراضی به حضار ارائه نمود.

حاتمی گفت؛ در حوزه شهرستان کرمانشاه که بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور محسوب می شود با بررسی هایی که شده بیش از ۱۸۰هزار هکتار از اراضی در معرض تهدید سوء استفاده، تخریب، و مورد علاقه سرمایه گذاران بوده است.

حاتمی افزود؛ ۶و ۴دهم درصد از سهم اراضی کشاورزی کشور را در استان در اختیار داریم و امنیت غذایی در استان و کشور از اهمیت ویژه برخوردار است.

حاتمی به مشکلات در حوزه امور اراضی پرداخت و خاطرنشان کرد؛ در حوزه بایگانی امور اراضی و سیستم سنتی که داریم نیازمند به روز رسانی بوده و یکی از مسائل مهم است.

حاتمی در ادامه به تامین خودرو، تجهیزات مورد نیاز امور اراضی، تامین نیرو و جذب نیروهای حجمی و اعتبارات امور اراضی پرداخت‌.

حاتمی یکی از اقدامات در حوزه امور اراضی را کوتاه سازی زمان رسیدگی به پرونده ها و بررسی ها بوده که با رفع مشکلات و پیگیریها مسائل حل و فصل و از رسوب پرونده ها جلوگیری شده است.

حاتمی در ادامه گزارشی از پرونده های قضایی ارائه نمود.

وی گفت؛در حوزه رفع تداخل اراضی ۲۴۵پلاک تعیین تکلیف شدند.

مهندس خانی معاون امور دام سازمان، دکتر صفوی معاون تولیدات گیاهی، چاله چاله معاون برنامه ریزی از جمله دیگر مسئولینی بودند که به بیان مسائل و پیشنهادات خود در حوزه های  تخصصی مرتبط با امور اراضی پرداختند.

مهندس حسنی مدیر آب و خاک نیز طی سخنانی به مباحث حوزه آب و خاک اشاره کرد وگفت؛ در حوزه اجرای سیستم های نوین آبیاری ۳۲هزار هکتار زمین آماده بهره برداری داریم که با تخصیص آب به بهره برداری خواهند رسید.

حسنی گفت؛ در اجرای طرح های آب و خاک از پیشرفت ۹۰ درصدی برخورداریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه و اسلام آباد غرب نیز در این نشست مباحث و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با امور اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز به حضار ارائه نمودند.

 ‍ ‍ مهندس سجادی نماینده وزیر و مجری طرح رودخانه مرزی کشور دیگر سخنران جلسه با مدیران جهاد کشاورزی بود.

سجادی در ابتدا بخاطر پیگیری اجرای طرح های رودخانه های مرزی در استان از تلاشهای صورت گرفته توسط روسای گذشته سازمان و مهندس حاتمی رئیس فعلی سازمان جهاد کشاورزی قدردانی نمود.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص های صورت گرفته به طرح های مناطق گرمسیری گفت؛ با پیگیری هایی که شده در حوزه طرحهای گرمسیری ۹۰ درصد منابع مشخص وتخصیص صورت خواهد گرفت.

مهندس سجادی خاطرنشان نمود؛ در بازدیدی که با سردار نماینده ویژه مقام معظم رهبری از طرح های استان کرمانشاه داشتیم،واضح بود که طرح ها به خوبی پیشرفت داشته است.

 ‍ مرادی فرد معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه نیز طی سخنانی به مشکلات اجتماعی در حوزه کلانشهرها اشاره داشت و گفت؛ حاشیه نشینی یکی از چالش هایی است که امروزه با آن مواجه هستیم.

وی دلیل بوجود آمدن حاشیه نشینی در اطراف شهرها را مهاجرت از روستاها دانست و افزود؛ بایستی در روستاها با درآمدزایی و اشتغال از مهاجرت روستائیان جلوگیری نماییم.

وی بخش کشاورزی را یکی از بخش های مهم در ایجاد اشتغال روستاها معرفی نمود و خاطرنشان کرد؛ با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سیاست جلوگیری از مهاجرت در روستاها مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در خصوص جلوگیری از مهاجرت روستائیان گفت؛ اشتغال زایی و افزایش درآمد کشاورزان سیاست ما بوده و در حال حاضر با استفاده از پتانسیل هایی نسبی استان مزیتهای نسبی همچون زعفران، نخود و سایر فعالیتها را توسعه می دهیم.

مهندس اورنگی؛ رئیس سازمان امور اراضی کشوردیگر سخنران جلسه بود.

اورنگی گفت؛ از مجموعه امور اراضی سازمان استان کرمانشاه به خاطر اقدامات خوب صورت گرفته جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز قدردانی می نمایم.

اورنگی حفظ تولیدات و حمایت از تولید کنندگان را یکی از وظایف و اقدامات در حوزه امور اراضی برشمرد.

اورنگی تخصیص اعتبارات و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را در حمایت از روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها اقدامی مهم دانست و گفت؛ این مسیر مهم یکی از عنایت ها و ابتکارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به حساب می آید که بسیار نیز موثر واقع شد و در این راستا سازمان امور اراضی بیشترین حمایت را از تولید کنندگان واقعی نمود.

اورنگی گفت؛ زمانی که حرف زمین خواری می شود اراضی ملی و دولتی مورد تجاوز قرار می گیرد.

اورنگی افزود؛ در حفظ اراضی زراعی و باغی جدیت داریم زیرا در جبهه تولید وظیفه حفظ تولیدات با رویکرد حفظ اراضی برای ما حائز اهمیت است.

وی گفت؛ دشمن در نظام اجتماعی بین مردم و دولت و سوداگران در حوزه  زمین و تغییر کاربری دخالت هایی اعمال می کند ،اما ما مسیر تعریف شده را به جوسازی های صورت گرفته نمی فروشیم.

اورنگی خاطرنشان کرد؛ ما تولیدکننده واقعی را حمایت می کنیم و در امور تغییر کاربری آنها بر اساس قانون، تسهیل و تسریع خواهیم داشت.

وی سپس به حوزه اسناد مشاعی اشاره داشت و مطالبی را در این حوزه و صدور اسناد کشاورزی بیان نمود.

اورنگی تصریح نمود؛ بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که نیاز به اصلاح داشته باشند قطعا رفع می نمائیم.

رئیس سازمان امور اراضی مبالغ جریمه تغییر کاربری اراضی را بخاطر نقش بازدارندگی آن در جلوگیری تغییرکاربری اراضی ضروری بیان کرد و افزود؛ این جریمه ها با عوارض سایر نهادها متفاوت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید