Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

آرزوی دیرینه بخش کشاورزی کرمانشاه برای تاسیس مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی محقق شد

مراسم افتتاح اولین مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان کرمانشاه با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، مدیر حراست این سازمان، مدیر هماهنگی ترویج، مسئول امور شهرستانهای سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هرسین در محل کار این نهاد غیر دولتی برگزار شد

یه گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم گفت: امروز خوشحالیم که بگوئیم آرزوی دیرینه سازمان جهت تاسیس مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی محقق شده است.

 مهندس حاتمی در ادامه به ظرفیت های کشاورزی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در برنامه ۳ ساله تدوین شده سازمان تصمیم بر آن داریم تا در تمامی دهستانها مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی مستقر شوند و در ادامه اکثر امور غیر حاکمیتی را به این مراکز واگذار خواهیم کرد.

وی هدف از ایجاد مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی را حذف بروکراسی زائد، مردم مداری و دانش محوری به حساب آورد و گفت: این مراکز می بایست به گونه ای عمل کنند تا با درآمدزایی اقتصادی علاوه بر کارشناسان غیر دولتی، به علت جذابیت کارشناسان دولتی را نیز جذب خود نمایند .

حاتمی افزود: همزمان با افتتاح این مرکز ۲۹ مرکز دیگر نیز در سطح استان آغاز به کار خواهند نمود و تاکنون ۲۰۰ فارغ التحصیل بیکار بخش کشاورزی در این مراکز مشغول به کار شده اند.

وی به متولیان این مراکز توصیه نمود کشاورزی قراردادی را در استان عملیاتی نمایند و ضمن بهره گیری از دانش روز، کشاورزی اقتصادی را با محوریت کشاورزی پایدار نهادینه و به آب و خاک و محیط زیست نیز توجه جدی و وافر داشته باشند.

مهندس حاتمی در پایان به ویژگی های شهرستان هرسین و مردم انقلابی آن اشاره کرد و گفت: همه با هم در مراکز دولتی و غیر دولتی می بایست بسیج شویم تا در جنگ اقتصادی پیشاروی دشمن را زمین گیر نمائیم.

در ادامه این مراسم رئیس نظام مهندسی استان از حمایتهای صورت گرفته رئیس سازمان و مدیران سازمان جهت ایجاد بستر فعالیت مراکز غیر دولتی کشاورزی در سطح استان تقدیر و تشکر نمود.

مهندس شیخ ویسی در ادامه به روند شکل گیری فعالیت مراکز غیر دولتی اشاره کرد و افزود: راه ورود به کشاورزی نوین رفتن به سمت توسعه مراکز کشاورزی غیر دولتی و کاهش بروکراسی است.

مهندس شیخ ویسی در ادامه با اشاره به روند کار مراکز غیر دولتی کشاورزی گفت: فعالیت این مراکز به صورت قانونمند و دانش محور و در عین حال بر اساس تعرفه های تعیین شده است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با تسلیت ایام اربعین گفت: زیارت ایام اربعین فرصتی برای خود سازی است .

وی سپس به برگزاری اولین مراسم افتتاحیه مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی در استان اشاره کرد و گفت: جا دارد از مسئولین امر و مدیر این مرکز غیر دولتی جهت راه اندازی این مرکز تشکر داشته باشم و قطعا چنین رویکردی جهت کاهش تصدی گری دولت امر ارزشمندی است.

حسینی مقدم در ادامه تاسیس مراکز غیر دولتی را حرکتی نوید بخش برای توسعه کشاورزی کرمانشاه به حساب آورد و گفت: این یک واقعیت است که بدنه بخش دولتی سنگین شده و چندان جوابگوی بهره برداران نیست و نیازمند عزم جدی برای توسعه بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید