Iranian Agriculture News Agency

اعطای نشان استاندارد به تولیدکنندگان محصولات سالم در استان کرمانشاه

رئیس گرروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعطای نشان استاندارد به تولیدکنندگان محصولات سالم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس عیسی آذرگر با اعلام خبر فوق افزود: سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در اردیبهشت سال 1398 به دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی رونمایی شد.

رئیس گرروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با ابلاغ دستور العمل نحوه کاربرد سامانه به گروه محیط زیست و سلامت غذای استانها جهت ثبت محصولات سالم و چگونگی اعطای نشان استاندارد به این محصولات، استان کرمانشاه در سال 1398 موفق شد با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد استان، 5 محصول سیب درختی و آلبالوی شهرستان صحنه، زیتون شهرستان دالاهو، تخمه آفتابگردان شهرستان سنقر و انار شهرستان پاوه را با موفقیت در سامانه مذکور ثبت نماید.

آذرگر با بیان اینکه تاکنون محصول آلبالوی شهرستان صحنه موفق به دریافت نشان استاندارد شده است خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته سایر محصولات بزودی دارای این نشان می شوند.

وی گفت: برای محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و زعفران شهرستان کرمانشاه و گیاهان دارویی شهرستان هرسین اعطای نشان استاندارد با طی نمودن مراحل مذکور در دست اقدام می باشد.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان بعنوان مجری سامانه در استان تاکنون تعداد 48 نفر از کارشناسان ارشد عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که واجد شرایط بوده اند را آموزش داده است.

آذر گر گفت: این کارشناسان با عنوان مدیر کنترل کیفی پس از گذراندن دوره آموزشی 3 روزه و با دریافت گواهینامه معتبر از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آماده نظارت بر سامانه و تسهیل در فرآیند اعطای نشان استاندارد محصول سالم به متقاضیان می باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید