Iranian Agriculture News Agency

اشتغالزایی جوانان در بخش کشاورزی باید با جدیت دنبال شود

مسئولین ولی فقیه و روسای سازمانها دو بال توسعه سازمانی به حساب می آیند

مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

اشتغالزایی جوانان در بخش کشاورزی باید با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه  شهریار قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای پتانسیل های مناسبی در حوزه های زراعی،باغی و دامپروری است و با در اختیار داشتن ۵۴ مرکز جهاد کشاورزی در دهستانها درحال خدمات دهی به جامعه کشاورزان است.

قاسمی میزان تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه را ۴ میلیون ۷۷۵ هزار تن اعلام کرد و افزود : کرمانشاه در تولید محصولات نخود،ذرت،آفتابگردان ، جو،چغندرقند،گندم و ...رتبه های برتر کشور را در اختیار دارد و دارای بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۳ هزار هکتار اراضی آبی مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است.

 قاسمی سپس به توسعه کشت زعفران در استان اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه ها از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به حساب می آید.

وی در ادامه به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه پرداخت و گفت :  توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه دارای ظرفیت های خالی فراوانی است و با برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم داریم توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را با جدیت دنبال نماییم.

قاسمی سپس به برنامه های سازمان جهت اصلاح نژاد گوسفند سنجابی و معرفی اسب کورد بعنوان نژاد برتر پرداخت و افزود: برنامه های اصلاح نژاد گوسفند سنجابی در کرمانشاه زیر نظر مرکز تحقیقات کشاورزی در حال انجام است.

 قاسمی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته جهت تنظیم بازار کالاهای کشاورزی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود : با تشدید فعالیت اکیپ های بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی طی ماه های گذشته شاهد آرامش در بازار کالاهای کشاورزی بودیم.

در ادامه این مراسم مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حضور امام جمعه کرمانشاه در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه و روسای سازمان ها دوبال توسعه سازمان های جهاد کشاورزی استان ها به حساب می آیند.

مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه ضمن تجلیل از مردم استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بی گمان رهنمودهای امام جمعه کرمانشاه در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه راهگشاست.

 آیت الله علما نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مجموعه جهاد کشاورزی کمتر از سپاه کار نکرده است و جای کار فراوانی نیز دارد و توسعه کشت پسته،زیتون،زعفران و تولید عسل و...می بایست در کرمانشاه با جدیت دنبال شود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به ظرفیت های فراوان استان کرمانشاه در عرصه های کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: نقش اشتغال جوان در بخش کشاورزی را باید با جدیت دنبال کرد و اشتغالزایی در بخش کشاورزی باید با اولویت اشتغال جوانان باشد.

آیت الله علما سپس به اهمیت بحث جهاد تبیین پرداخت و گفت : تبیین اقدامات و فعالیت ها و فرهنگ سازی در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و تحقق جهاد تبیین باعث حفظ اسلام و انقلاب خواهد شد ،لذا می بایست اقدامات و فعالیت های صورت گرفته را با تاکید بر تاثیر گذاری بر جامعه تبیین کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به ویژگی های شخصیتی برجسته حجت الاسلام والمسلمین کماسی، برای ایشان در پذیرش مسئولیت جدید آرزوی توفیق نمود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمراد کماسی بعنوان سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه منصوب شد

طی حکمی از طرف نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ،حجت الاسلام و المسلمین علیمراد کماسی بعنوان سرپرست جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه منصوب شد.

گفتنی است پیش از این حجت الاسلام والمسلمین حمید میرزایی مسئولیت سرپرستی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را عهده دار بود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمراد کماسی نیز پیش از این مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه را برعهده داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید