Iranian Agriculture News Agency

تشکیل اولین جلسه قرارگاه عملیاتی تولید ،دانش بنیان، اشتغال آفرین در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه

اولین جلسه قرارگاه عملیاتی تولید،دانش بنیان ،اشتغال آفرین در بخش کشاورزی صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،معاونین و مدیران سازمان ، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه و مدیران این مجموعه ،مدیر کل دامپزشکی و مدیران تعاون روستایی و امور عشایری در سالن شماره یک سازمان برگزار شد.

تشکیل اولین جلسه قرارگاه عملیاتی تولید ،دانش بنیان، اشتغال آفرین در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، شهریار قاسمی در ابتدای این جلسه با اشاره شعار سال و منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در خصوص تاکید بر تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: با برنامه ای منسجم و به روز می توان تحقق شعار سال در بخش کشاورزی کرمانشاه را عملیاتی نمود و این مهم با عزم بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان و خانواده کشاورزان قطعا قابل انجام است.

قاسمی سپس افزود: در حوزه کشاورزی جایگاه شرکت های دانش بنیان می بایست تقویت شود و ضرورت دارد جهت حصول کشاورزی دانش بنیان از ظرفیت دانشگاه ها ،شرکت های دانش بنیان و مراجع علمی معتبر در بخش کشاورزی استفاده شود.

قاسمی در ادامه با تاکید بر تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت جهت تاسیس و تقویت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان کرمانشاه افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی استان می تواند در این راستا نقش محوری داشته باشد و انتظار می رود برنامه های تدوین شده دانش بنیان، عملیاتی و قابل پیگیری باشد.

وی در ادامه افزود: بخش کشاورزی تشنه ورود دانش روز به عرصه های مختلف خود می باشد و کشاورزان نیز قطعا از ورود دانش روز به اراضی زراعی و باغی و دامداری ها استقبال خواهند کرد.

قاسمی سپس با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث توجه به کشاورزی دانش بنیان گفت: کشاورزی دانش بنیان نباید در حد حرف باشد و این مهم می بایست بصورت عملیاتی و اجرایی دنبال شود و زمینه افزایش نفوذ ضریب دانش در عرصه های کشاورزی را فراهم آورد.

حسن خمیس آبادی رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تشکیل قرارگاه عملیاتی تولید، دانش بنیان،اشتغال آفرین در بخش کشاورزی گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت های فراوانی جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان برخوردار است و با توجه به پتانسیل های علمی و سرمایه های انسانی مرکز تحقیقات انتظار می رود برنامه های ورود و نفوذ دانش به عرصه های کشاورزی کرمانشاه با فعالیت شرکت های دانش بنیان تسهیل شود.

خمیس آبادی در ادامه به ضرورت ورود فن آوری های روز به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : امروزه در کشاورزی پایدار و دانش بنیان ،نقش فن آوری های نوین در افزایش تولید و امنیت غذایی به خوبی مشخص و ترسیم شده است و می بایست این مهم در کرمانشاه نیز عملیاتی شود.

وی سپس بر ضرورت تدوین دستورالعمل قرارگاه کشاورزی دانش بنیان و برنامه های تدوین شده، سیمای کشاورزی فعلی کرمانشاه لحاظ خواهد شد.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه راهبردهای کشاورزی دانش بنیان توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ارائه شد،توجه به سطح فناوری ، مرحله تولید،طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه،حیطه های پر طرفدار فعالیت های دانش بنیان و استارتاپ های بخش کشاورزی محورهای این گزارش را بخود اختصاص داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید