Iranian Agriculture News Agency

استان کرمانشاه پیشرو در بیمه و تنوع کشت محصولات زراعی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها

وبینار کشوری طرح جهش تولید در دیمزارها صبح امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن شماره یک سازمان برگزار شد.

استان کرمانشاه پیشرو در بیمه و تنوع کشت محصولات زراعی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در این جلسه که بصورت وبینار و با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد ،گزارش اقدامات استانها در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ارائه شد.

در ادامه این جلسه دکتر سید افشین صفوی نیز به ارائه گزارشی از طرح جهش تولید در دیمزارها پرداخت و گفت: استان کرمانشاه در تحقق سطوح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارها بسیار موفق عمل نموده است و با برگزاری ۱۴ جلسه ستادی در این خصوص و پیگیری مسئولین امر ،سطوح اجرایی طرح در کرمانشاه در حال حاضر به بیش از ۱۷۰ هزار هکتار رسیده و این در حالی است که سطوح ابلاغی طرح در کرمانشاه ۱۵۰ هزار هکتار ابلاغ شده بود.

صفوی در ادامه سطوح بیمه اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها در کرمانشاه را ۱۶۸ هزار هکتار و حدود ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم بیمه اراضی کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور بی نظیر است.

صفوی تعداد افراد معرفی شده در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین ادوات به بانک عامل را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۸۰ دستگاه ادوات در بانک مصوب گردیده و تحویل متقاضیان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به برنامه های سازمان در خصوص تنوع کشت در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه تنوع بسیار خوبی از کشت های مختلف گندم ،جو،نخود و کاملینا وجود دارد که در نوع خود در کشور بی نظیر است.

گفتنی است، در وبینار کشوری مذکور، مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام ،اقدامات سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه را در طرح جهش تولید در دیمزارها مطلوب ارزیابی کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید