Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمانشاه را تسهیل خواهیم کرد

برگزاری جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی

جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با سرمایه گذار بخش خصوصی فعال در حوزه گیاهان دارویی در دفتر رییس سازمان برگزار شد.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمانشاه را تسهیل خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی در کشور با استقبال از سرمایه گذاری در استان کرمانشاه در بخش گیاهان دارویی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بسیار مناسبی در بخش توسعه گیاهان دارویی دارد و در این راستا تمایل داریم در بخش توسعه کشت گیاهان دارویی در کرمانشاه سرمایه گذار نموده و به اقتصاد استان کمک کنیم.

این سرمایه گذار افزود: در مراحل اولیه کار تصمیم داریم بر روی مقوله توسعه کشت زعفران در کرمانشاه و صنایع وابسته به آن سرمایه گذاری کنیم.

وی در ادامه حوزه های مورد علاقه جهت سرمایه گذاری در کرمانشاه را شامل سه حوزه ،زعفران ،گیاهان دارویی و فرش ایرانی برشمرد و گفت : مجموع سرمایه گذاری مد نظر شرکت جهت سرمایه گذاری در کرمانشاه حدود ۱۵ میلیون یورو است ،که ۱۰ میلیون یورو در بخش گیاهان دارویی و زعفران و ۵ میلیون یورو از آن در بخش فرش ایرانی است.

شهریار قاسمی نیز در این جلسه با استقبال از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان کرمانشاه و معرفی قابلیت های کشاورزی کرمانشاه گفت : وجود ۱۱ اقلیم و طبیعت ۴ فصل کرمانشاه ،این خطه را به بستری مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل کرده است.

قاسمی در ادامه به ظرفیت های مناسب استان در حوزه خاک کشاورزی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود : تصمیم داریم پروسه تولید در کرمانشاه را ساماندهی کنیم و تولید را به صنایع تبدیلی وصل نموده و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی را بالا ببریم.

وی کشاورزی قراردادی را رکنی مهم در تولید پایدار به حساب آورد و گفت : در کشت های مختلف بویژه کشت قراردادی گندم دوروم رتبه نخست در کشور از آن کرمانشاه است.

قاسمی ظرفیت کرمانشاه در حوزه توسعه کشت زعفران را بی نظیر برشمرد و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هکتار زعفران در کرمانشاه کشت می شود و زعفران تولیدی کرمانشاه از مرغوبیت ویژه ای برخوردار است.

قاسمی در ادامه با اشاره به ضرورت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمانشاه گفت : بستر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمانشاه کاملا فراهم است و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر اساس خواست شرکت سرمایه گذار آمادگی دارد بستر سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی و توسعه کشت زعفران و صنایع وابسته را در کرمانشاه فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید