Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه در کشت دیم ظرفیت بالایی برای جهش در تولید دارد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: عمده اراضی قابل کشت در استان دیمزار است و با توجه به منابع خاک حاصلخیز و کشاورزان پیشرو ظرفیت بالایی برای جهش تولید دارد.

استان کرمانشاه در کشت دیم ظرفیت بالایی برای جهش در تولید دارد

به گزارش ایانا در کرمانشاه، شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد جهش تولید در دیمزارها که با حضور  مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی،  مدیرکل سبزی و گیاهان جالیزی، مشاور معاون وزیر در حاصلخیزی خاک و جمعی از  مدیران، مسئولین صندوق بیمه کشاورزی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) و کارشناسان طرح برگزار شد، گفت: عمده اراضی قابل کشت در استان دیمزار است و با توجه به منابع خاک حاصلخیز و کشاورزان پیشرو ظرفیت بالایی برای جهش تولید دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها در اولویت برنامه های اصلی سازمان قرار دارد افزود: کرمانشاه از استانهای پیشرو در طرح جهش تولید است و همین امر نشان از اهمیت و توجه کشاورزان دیمکار به اجرای طرح است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در ادامه با بیان اینکه به طور جدی طرح جهش تولید در دیمزارها دنبال می شود ،گفت: اقدامات لازم در راستای کشت اصولی دیم در طرح جهش تولید انجام گرفته است.

وی سپس به بیان اقدامات در راستای طرح جهش تولید پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای طرح جهش تولید اقدامات خوبی صورت گرفته که شامل  ۱۱جلسه برنامه ریزی ستادی، ابلاغ دستورالعمل کشت، تشکیل ستاد بیمه، تامین تسهیلات برای خرید ادوات، و اقدامات ترویجی، اجرای سایت های تحقیقاتی، اجرای کشت قراردادی و... است.

وی سپس با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی دیم تاکنون گفت: از این سطح بیش از ۱۰۵هزار هکتار بیمه شده که آمار قابل دفاعی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید