Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کردستان:

تولید 332هزار تن سیب زمینی در کردستان تولید شد

احمدی با بیان اینکه کردستان جز بهترین استانهای کشور در تولید محصول استراتزیک سیب زمینی است عنوان کرد: در سال جاری حدود 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان 332 هزار تن بوده است.

تولید 332هزار تن سیب زمینی در کردستان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز چهارشنبه 17 آذر 1400 در ششمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به کشت قرار دادی گندم و حمایت از گندمکاران استان اذعان کرد: 45 هزار هکتار برنامه ابلاغی برای کشت قراردادی گندم در سطح استان داریم که امیدواریم با استقبال خوب کشاورزان و طرح های تشویقی پیشبینی شده عقد قرار داد برای کل سطح ابلاغی اجرایی شود.

محمد صالح احمدی افزود: سیب زمینی هم به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه ای دارد که خوشبختانه استا ن کردستان جزو استان های برتر کشور در تولید این محصول است.

وی تصریح کرد: در سال جاری حدود 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان 332 هزار تن بوده است.

احمدی ادامه داد: از این میزان حدود 40 هزار تن به عنوان بذر برای کشت سال آینده و 75 هزار تن هم برای مصرف داخل استان نیاز داریم و باید 220 هزار تن دیگر از استان به کشورهای خارجی یا استان های دیگر صادر شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان هم تصریح کرد: باید تمام تولید کنندگان موجودی کالاهای خود در انبارها را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند تا در سطح ملی و نیز استانی با اطلاعات کامل و صحیح، برای توزیع صحیح محصولات تصمیم گیری شود.

شهریارحنیفی از کشاورزان استان خواست جهت جلوگیری از هرگونه سود جویی و ناهماهنگی در تولید و توزیع سیب زمینی در کشور موجودی انبارهای خود را در سامانه مذکور اعلام کنند و در صورت عدم اعلام موجودی در سامانه محصولات انبار شده به عنوان کالای قاچاق قلمداد خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید