Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کنترل بازار با همکاری بسیج به صورت جدی انجام می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بر اساس تصمیم قرارگاه مرکزی تنظیم بازار، کنترل و رصد محصولات کشاورزی از مرحله تولید تا مصرف، برعهده جهاد کشاورزی است گفت: از این پس، جهاد کشاورزی با همکاری بسیج، کار کنترل و رصد بازار را انجام خواهند داد.

کنترل بازار با همکاری بسیج به صورت جدی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، امروز سه شنبه مورخ 16آذر ماه 1400 در جلسه قرارگاه امنیت غذایی محصولات کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بتازگی تفاهم نامه ای بین معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده که براساس آن جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط با همکاری بسیج، کار کنترل و رصد بازار را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه کنترل بازار به طول کلی از سال آینده از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود، افزود: این کار توسط جهاد کشاورزی و دستگاه های دیگر از جمله نمایندگانی از سازمان صمت، سپاه و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تمام زنجیره محصولات کشاورزی از جمله تامین نهاده و کود و بذر نیز در قالب این طرح رصد خواهد شد، اضافه کرد: کماکان تا ایجاد زیرساخت های لازم، کنترل بازار و معرفی متخلفان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود اما بزودی باید خود جهاد کشاورزی به صورت مستقیم وارد این کار شده و متخلفان را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

سپری خواستار پیوستن نیروهای بسیج برای اجرای صحیح نظارت بر بازار شد و ادامه داد: قرارگاه امنیت غذایی، کنترل بازار از تولید تا کف بازار را با جدیت اجرا می کند.

وی به انتظار مردم برای کنترل موثر بر بازار محصولات غذایی اشاره کرد و گفت: نیاز است با متخلفان جدی برخورد شود تا شاهد گرانفروشی و تخلفات دیگر نباشیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه دولت می‌خواهد از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار استفاده کند، افزود: پیش از این نظارت بر بازار خرده فروشی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که اکنون به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

شهریار حنیفی اضافه کرد: ۲۵ قلم کالا از جمله گوشت، مرغ و تخم مرغ معرفی شده است تا با همکاری بسیج و ارگان های مربوطه، نظارت بر تولید و توزیع آن صورت گیرد.

وی با اشاره به معرفی ۹ نفر از سازمان صنعت، معدن و تجارت برای همکاری با جهاد کشاورزی جهت نظارت بر بازار، ادامه داد: هنوز زیرساخت های لازم برای این کار اجرا نشده اما بازرسی ها از اصناف و بازار سنندج آغاز شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نان را یکی از مهمترین اقلام غذایی مهم در استان عنوان کرد و گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی در قالب طرح کنترل بازار، نوع پخت آرد، وزن چانه و میزان مصرف آرد را در خبازی ها رصد خواهد کرد.

۹۵ هزار واحد صنفی در کردستان مشغول به فعالیت هستند که ۱۷ هزار مورد آن در سنندج قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید