Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی با استمهال تسهیلات کشاورزان استان کردستان موافقت کرد

اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

وزیر جهادکشاورزی با استمهال تسهیلات کشاورزان استان کردستان موافقت کرد

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

علیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلانی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت:  اخیرا برای پیگیری مطالبات کشاورزان حوزه انتخابیه با وزیر جهاد دیدار و گفت‌وگویی داشتم که در این نشست  پتانسیل کشاورزی و دامپروری منطقه مطرح و خواستار نگاه ویژه در جهت توسعه این حوزه شدم.

وی افزود: استمهال وام های کشاورزان به عنوان یکی از خواسته‌های مهم این قشر بوده که بنا به گفته وزیر جهادکشاورزی در این رابطه مکاتبات ضروری با بانک مرکزی صورت گرفته و در شرف ابلاغ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مباحث دیگری همچون کمبود نیروی انسانی در اداره جهادکشاورزی، پیگیری و مطالبه مجدد تاسیس مرکز تحقیقات کشاورزی، افزایش سهمیه نهاده‌های دامی، بذر، کود و سموم شیمیایی، اختصاص سهمیه بیشتر تراکتور و کمباین با توجه به نیاز شهرستان در جهت توسعه ناوگان فرسوده کشاورزی بوده است.

وی گفت: دیدار چهره به چهره با مردم حوزه انتخابیه  و استماع مشکلات آنها و پیگیری برای رفع آنها از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

زندیان بیان کرد: اخیرا نیز مجمع نمایندگان استان کردستان با وزیر کشور دیداری داشتند که مباحثی در خصوص مشکلات حوزه‌های انتخابیه و همچنین بررسی شرایط و اوضاع اقتصادی و ضعف و نظارت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی به امورات مردم مطرح شد.

 اخذ مجوز احداث گلخانه در شهرستان‌های قروه و دهگلان

پرویز اوسطی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و درمان و کشاورزی و دامپروی برای توسعه حوزه انتخابیه انجام شده است.

وی افزود: طی روزهای اخیر نشستی با مدیر عامل شستا داشتم و ظرفیت‌های فراوان حوزه انتخابیه در بخش‌های کشاورزی و دامپروری منعکس و در همین راستا مجوز احداث یک دامداری 3000 هزار رأسی گاو شیری اخذ شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مکان‌یابی این دامداری مشخص و همچنین نقشه‌برداری و اقدامات اداری آن نیز به اتمام رسید و به همین نزدیکی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 700 میلیارد تومان هزینه احداث این دامداری است که می‌تواند در تامین شیر و گوشت کشور و همچنین اشتغال در منطقه کمک شایانی کند.

اوسطی اظهار کرد: همچنین مجوز 3 شهرک گلخانه‌ای در حوزه انتخابیه از سوی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان بیان کرد: مجوز احداث گلخانه‌های 50 هکتاری شهرستان قروه، 10 هکتاری بخش دلبران و 25 هکتاری شهرستان دهگلان اخذ و به ترتیب عملیات اجرایی آن آغاز و در حال طی کردن مراحل اداری هستند که پس از اتمام در زمینه صرف‌جویی آب و توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه تحول صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی وعده داد: در بازدید و سرکشی از حوزه انتخابیه با اهالی روستاهای گردمیران علیا و سفلی، حاجی‌آباد، مراد آباد، گرگانه، شاهجوب، صادق‌آباد  از توابع بخش بلبان آباد دهگلان، دیدار و گفت‌وگو انجام از نزدیک مشکلات و مطالبات آنها را استماع و پیگیر حل آنها خواهم شد.

تمام شهرستان‌های کردستان در لیست مناطق عملیاتی گنجانده شود

 سید مهدی فرشادان؛ نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: با پیگیری انجام شده بارگیری بخش دیگری از لوله‌های مخصوص انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج آغاز شد.

وی با قدردانی از همکاری‌های وزیر نیرو و وزیر کشور برای پیگیری حل مشکل آب شرب سنندج، افزود:در تکمیل و پیشرفت این پروژه، علاوه بر تامین اعتبار لوله‌های انتقال آب به مقدار کافی، به اعتبار ویژه برای سایر بخش‌های مسیر از جمله تملک زمین، قرارداد پیمانکار و هزینه‌های جاری نیز نیاز داریم.

فرشادان تکمیل پروژه خط انتقال آب سد آزاد به سنندج را اضطراری و ضروری دانست و افزود: برای تامین بودجه این پروژه، رفع مشکل آب آشامیدنی سنندج و رفع معضل تنش آبی، دنبال تامین اعتبار به صورت ضرب‌الاجل هستیم.

وی از رفع مشکل آب سنندج به‌عنوان مطالبه عمومی نام برد و اظهار کرد: بازدید میدانی از این پروژه و تامین اعتبار لازم برای انتقال آب سد آزاد به شهر سنندج از وعده‌هایی است که حتماً در اسرع وقت و به هر نحو ممکن، پیگیری و تأمین خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به دیدار اخیر خود با وزیر دفاع اشاره کرد و بیان داشت: حذف شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران از لیست مناطق جنگی و حتی عملیاتی و درگیر امنیتی دوران دفاع مقدس، ظلم و اجحاف در حق مردم کردستان است.

وی گنجاندن کلیه شهرهای کردستان در لیست مناطق جنگی و عملیاتی را عادلانه بیان کرد و افزود: الحاق کردستان به مناطق جنگی و یا حتی عملیاتی و درگیر امنیتی دوران دفاع مقدس باعث برخورداری کارکنان شاغل و بازنشسته این استان از مزایای ماده 112قانون برنامه ششم توسعه و استفساریه بند "ج" خواهد شد.

فرشادان از وزیر دفاع و سایر فرماندهان ستاد کل خواست که شهرستان‌‌های سنندج، دیواندره و کامیاران به جدول مناطق جنگی و یا حداقل عملیاتی و درگیر امنیتی دوران دفاع مقدس مجدداً افزوده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید