Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

116 هزار هکتار گندم و 884 هتار جو طی جو بیمه شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک روز بیمه به کاگزاران این عرصه ، از بیمه 116 هزار هکتار گندم و 884 هکتار جو طی سال زراعی جاری در طرح جهش تولید خبر داد.

116 هزار هکتار گندم و 884 هتار جو طی  جو  بیمه شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سپری ضمن تبریک 13 آذر ماه که به نام  روز بیمه نامگذاری شده این روز را به کارکنان صندوق  بیمه محصولات  کشاورزی  تبریک گفت و اظهار داشت: همواره بحرانهای مختلف طبیعی و  گاها  انسانی،  عامل تخریب و ضرر و زیان وارده بر محصولات کشاورزی بوده اند که تنها چترحمایتی  که به عنوان  عاملی موثر توانسته آرامش را به بخش کشاورزی، خصوصا در مواقع بحران  باز  گرداند بیمه است.

وی از بیمه به  عنوان  امید دوچندان و آرامش وافر برای کشاورز نام برد  وافزود :  تنها سازوکاری است که میتواند در مواقع بحران سختی های راه تولید را هموار نماید. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه از پرداخت  بالغ بر100 میلیارد تومان  غرامت گندم  دیم در سطح استان کردستان به خسارت دیدگان خبر داد و گفت :  68 میلیارد و ششصد میلیون  تومان   آن مربوط به طرح جهش تولید است.

وی با اشاره به پایش های ماهواره ای و میدانی جهت برآورد خسارت بیمه محصولات کشاورزی  افزود :  در بحث بررسی های میدانی و پایش ماهواره ای  در مناطق همگن و شهرستانهایی که خسارت سنگین بوده به جهت نزدیکی و تقابل بررسی ها ، مشکلی از نظر برآورد خسارت وجود نداشته است .

سپری تصریح کرد: مشکلات برآورد خسارت در برخی شهرستانها من جمله قروه، دیواندره، و بخش حسین آباد بوده است  که مکاتباتی با ستاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته و قرار است در بحث پایش ماهواره ای تجدید نظرهایی صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت تمام دغدغه و تلاش ما در بحث بیمه محصولات کشاورزی این است که حقی از کسی ضایع نگردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید