Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان:

قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان گفت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش جوجه ریزی واحدهای مرغداری در آبان سال جاری، قیمت مرغ در ماه‌های آذر و دی کاهش پیدا می کند.

قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرزاد معاونی، اظهار داشت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری از طریق توزیع تخم مرغ های نطفه دار،  در آبان سال جاری نسبت به مهرماه هم در سطح کشور و هم استان ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش جوجه ریزی، قیمت مرغ که هم اکنون براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال است در  ماه‌های آذر و دی کاهش پیدا کند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان افزود: این شرکت در طول سال اقدام به خرید و ذخیره سازی کالاهای استراتژیکی هم چون گوشت مرغ می کند تا در زمان افزایش قیمت،  به منظور تنظیم بازار و  تعدیل قیمت و حمایت از مصرف کنندگان آنها را توزیع کند.

معاونی اعلام کرد: ۲۰۰ تن مرغ منجمد فقط در آبان امسال بین فروشگاه‌های منتخب و زنجیره‌ای استان توزیع شده است گوشت مرغ هم به اندازه کافی در انبارهای این شرکت وجود دارد و در مواقع لازم به بازار عرضه شود.

وی اظهار داشت: برای خرید،  منجمد و ذخیره کردن مرغ برای تعطیلات نوروز هم برنامه ریزی های لازم انجام شده است و هیچ کمبود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید