Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تولید بیش از 1800 تن عسل در کردستان

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال تاکنون یک هزار و 872 تن عسل در استان تولیدشده که ازنظر مرغوبیت و طبیعی بودن جزو بهترین عسل‌های کشور است.

تولید بیش از 1800 تن عسل در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سیدمادح حسامی، اظهار کرد: در حال حاضر 280 هزار کلنی زنبورعسل در استان کردستان وجود دارد که 97 درصد این کلنی‌ها مدرن و 3 درصد نیز بومی است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در زمینهٔ تعداد کلنی در رتبه 13 کشور قرار دارد، افزود: استان کردستان از نظر مقدار تولید در کشور رتبه 14 را دارد اما عسل تولیدشده در کردستان ازنظر مرغوبیت و طبیعی بودن جزو بهترین عسل‌های کشور است.

حسامی مرغوبیت عسل تولیدشده در استان را به دلیل تنوع در گیاهان مرتعی و تولید عسل مرغوب توسط زنبورداران استان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تاکنون یک هزار و 872 تن عسل در استان تولیدشده است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 950 تن عسل در استان تولید شد بیان کرد: کاهش 3 الی 4 درصدی میزان عسل تولیدشده در سال جاری نسبت به سال گذشته تنها به دلیل خشکسالی حاکم بر استان بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز در رتبه اول و به ترتیب شهرستان‌های سنندج و مریوان در جایگاه‌های بعدی تولید عسل در استان قرار دارند خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، بانه، بیجار، سروآباد، قروه و دهگلان به ترتیب در رده‌های بعدی تولید این محصول باارزش قرار دارند.

حسامی گفت: امسال و سال گذشته سرشماری کلنی‌های زنبورعسل به دلیل شیوع کرونا در استان انجام نشد.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان بابیان اینکه امسال تاکنون 350 کیلوگرم ژل رویال در استان تولیدشده است اظهار داشت: درحال حاضر 7 هزار و 600 زنبوردار در استان کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید