Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره بهبود تولیدات دامی:

شرایط پیش خرید گوشت مرغ از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام اعلام شد

تحادیه و شرکت های تعاونی مرغداران گوشتی استان کردستان شرایط و نحوه قرار داد پیش خرید گوشت مرغ درقبال جوجه یک روزه وارداتی به شرح دستورالعمل مربوطه اعلام و آماده انعقاد قرارداد است.

شرایط پیش خرید گوشت مرغ از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، معاون بهبود تولیدات دامی با تاکید بر اینکه قیمت جوجه یکروزه گوشتی از قرار هر قطعه ۶۰۰۰۰ ریال می باشد گفت : دولت با شعار تأمین  گوشت مرغ و تنظیم بازار این نرخ را تعیین نموده و هرگونه تغییر قیمت بالاتر از نرخ مصوب خلاف قانون است.

ذکریایی نژاد قیمت مرغ زنده درب مرغداری را  ۱۹۷۰۰۰ ریال عنوان نمود و افزود:  زمانی که مرغ به وزن کشتار برسد باید به بازار عرضه شود و مرغدار موظف است متناسب با تعداد جوجه و نهاده ای  که دریافت کرده است مرغ را تحویل دهد و اگر این کار را انجام ندهد در دوره بعد نمی‌تواند جوجه ریزی کند.

وی   قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ عمده درب کشتارگاه را  ۲۸۰۰۰۰ ریال اعلام کرد.

ذکریایی نژاد در خصوص میزان نهاده تحویلی  به ازای هر قطعه به  مرغدار گفت: به میزان 4908 گرم نهاده به ازای هر قطعه به مرغدار اختصاص می یابد  که ازاین مقدار 3250 گرم ذرت و 1658 گرم کنجاله سویا است.

معاون بهبود تولیدات دامی  سازمان، وزن زنده هر قطعه مرغ سایز را 2500 گرم اعلام نمود و افزود : مرغ زنده تولیدی نباید  از ۲۵۰۰ گرم بیشتر باشد.

ذکریایی نژاد در خصوص رنج وزنی هر لاشه گفت: مصرف مرغ با وزن بالا از لحاظ استانداردهای بهداشتی در هیچ جای دنیا توصیه نمی شود بنابراین  ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ گرم بهترین وزن تعیین شده برای مرغ مصرفی است، چرا که مرغ سایز  مصرف کمتر دارو و آنتی بیوتیک دارد وصرفه اقتصادی و دور ریز کمتر داشته همچنین  گوشت با کیفیت‌تر و لذیذتری نیز دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید