Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

حدود سه هزار تن توت فرنگی پاییز امسال در کردستان تولید شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس برآورد انجام شده میزان تولید توت فرنگی طی پاییز امسال در این استان حدود سه هزار تن است.

حدود سه هزار تن توت فرنگی پاییز امسال در کردستان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی  با اشاره به اینکه  تولید توت فرنگی در پاییز به مدیریت مزرعه بستگی دارد، اظهار داشت: علاوه بر مدیریت مزرعه استفاده از ارقام مناسب هم در تولید این محصول در پاییز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از ارقام توت فرنگی همچون سلوا استعداد گل دهی در پاییز را هم دارند، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده از ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن توت فرنگی در پاییز امسال در مزارع استان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه علاوه بر تولید در فضای باز، در گلخانه‌های استان هم تولید توت فرنگی داریم، یادآور شد: سالانه سه تا پنج هکتار از این محصول در گلخانه‌های استان تولید می شود.

حاجی میرزایی تولید توت فرنگی در هر هکتار گلخانه را ۱۰۰ تن خواند و اظهار داشت: در مجموع سالانه ۶۵ هزار تن توت فرنگی از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان تولید می شود.

وی یادآور شد: برنامه ابلاغی استان در  سال ۱۴۰۰ احداث هشت هکتار گلخانه است که تا اکنون ۲ هکتار آن احداث شده و ظرفیت کار بیشتر از برنامه هم در استان داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید