Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۸ هکتار گلخانه در کردستان احداث می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس یرنامه ابلاغی هشت هکتار گلخانه تا پایان سال در استان احداث خواهد شد.

۸ هکتار گلخانه در کردستان احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، در سومین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان اظهارداشت: هم اکنون ۹۱ نفر متقاضی احداث گلخانه به مساحت ۷۸ هکتار در استان هستند که امیدواریم با تامین تسهیلات بانکی فرایند ایجاد آنها آغاز شود.

وی اضافه کرد: برنامه ابلاغی استان برای سال ۱۴۰۰ احداث هشت هکتار گلخانه است که تا اکنون ۲ هکتار آن احداث شده و ظرفیت کار بیشتر از برنامه هم در استان داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان کمبود تسهیلات بانکی و نیز عدم آگاهی سرمایه گذاران از گلخانه داری را از مهمترین موانع توسعه گلخانه در استان خواند و گفت:  تغییرات اقلیمی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث و توسعه آن باشیم.

سپری تاکید کرد: در حال حاضر شرکت شهرک های کشاورزی استان در راستای فراهم کردن زیرساختهای لازم برای مجتمع های گلخانه ای در اقدامات خوبی را انجام داده که به زودی تعدادی از زمین ها آماده و در قالب مجتمع های گلخانه ای برای سرمایه گذاران به مناقضه گذاشته خواهد شد

وی با بیان اینکه گلخانه ها سوداوری مناسبی برای سرمایه گذاران دارد، اضافه کرد: از متقاضیان احداث گلخانه ها در سطوح کوچک و بزرگ در استان به جد حمایت می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید