Iranian Agriculture News Agency

برداشت 1800 تن سیر و پیاز از مزارع قروه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه از برداشت 1800 تن سیر و پیاز در این شهرستان خبر داد.

برداشت 1800 تن سیر و پیاز از مزارع قروه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، عبدالله عبدالملکی مدیر  جهاد کشاورزی قروه از کشت پیاز و سیر در ۱۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد که حدود یک هزار و 800 تن این دو محصول در قروه برداشت می‌شود.

 عبدالملکی اظهار کرد: ۱۰۸ هکتار از اراضی قروه به کشت سیر اختصاص یافته است و به طور میانگین سالانه ۱ هزار و ۶۲۰ تن سیر توسط بهره‌برداران برداشت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سهم اراضی قروه از کشت پیاز تنها ۵ هکتار است اما با این وجود در هر سال زراعی ۱۷۵ تن پیاز قرمز از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به نوع سیر و پیاز کشت شده در مزارع قروه اظهار داشت: در مزارع قروه پیاز قرمز و سیر معمولی بذر همدان کشت می‌شود که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

عبدالملکی گریزی نیز به وضعیت کشت پیاز و سیر در قروه زد و افزود: ۵۵ بهره‌بردار در زمینه کشت پیاز و سیر در مزارع قروه فعالیت دارند و زمینه اشتغال   تعداد زیادی را در فصل کشت، داشت و برداشت فراهم ساخته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی قروه ادامه داد:صنایع تبدیلی و فرآوری سیر و پیاز تولید شده در قروه وجود ندارد از این رو این محصول به صورت تازه‌خوری در بازار شهرستان مصرف شده و بخش دیگری از آن نیز به بازار استان همدان صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: به طور میانگین هر هکتار پیاز به ۱۲ هزار مترمربع آب نیاز دارد و این میزان در کشت سیر ۳ تا ۵ هزار مترمربع متغییر است، همچنین بسیاری از بهره‌برداران در سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های آبیاری نوین در کشت محصولات استفاده می‌کنند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید