Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان :

بیش از ۲۵ هزار هکتار جو در کردستان کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت: ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال زراعی جاری(ابتدای مهر) تاکنون به کشت جو اختصاص یافته است.

بیش از ۲۵ هزار هکتار جو در کردستان کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در  جهاد کشاورزی کردستان، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت:  ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال زراعی جاری(ابتدای مهر) تاکنون به کشت جو اختصاص یافته است.

محمدصالح احمدی برنامه ابلاغی کشت محصول جو در استان را ۴۰ هزار و ۹۱۴ هکتار خواند و اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۴۱۴ هکتار جو آبی و ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم براساس برنامه باید کشت شود .

وی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۲۱ هزار هکتار جو دیم در مجموع ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از این محصول در استان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه پیشرفت کشت جو براساس برنامه ابلاغی در استان ۶۲ درصد است، افزود: کشاورزان به دلیل احتمال وقوع سرمازدگی کشت محصول جو در استان را با تاخیر انجام دادند

وی در خصوص ارقام جو نیز گفت: کشاورزان استان در مزارع آبی از ارقام «بهمن»، «ماکویی»، «مهتاب» و «گوهران» و در مزارع دیم از ارقام «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

احمدی یادآور شد: به دلیل اینکه محصول جو یکی از نهاده های بخش دام و طیور است تلاش زیادی برای تحقق برنامه ابلاغی خواهیم کرد تا مشکلی در این رابطه پیش نیاید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید