Iranian Agriculture News Agency

کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار بازگشایی شد

با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مدیران شهرستانی، کشتارگاه صنعتی مرغ آمین بیجار بازگشایی و به بهره‌برداری رسید.

کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان در آیین بازگشایی کشتارگاه صنعتی مرغ آمین بیجار گفت: راه‌اندازی این کشتارگاه صنعتی که به دلایلی متوقف شده بود، با همت سرمایه گذاران بومی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان، با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بازگشایی و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه هر سرمایه گذاری که یک شغل برای یک جوان در استان ایجاد کند، برای مدیریت استان ارزشمند و قابل احترام است افزود: با توجه به همت سرمایه گذاران کشتارگاه و پیگیری های مجموعه مدیریتی شهرستان، تهیه جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و اقدامات مورد نیاز دامپزشکی، تسهیل در دریافت تسهیلات بانکی، حرکت جهادی کارگروه رفع موانع تولید در استان، دست به دست هم دادند تا ظرف کمتر از یک ماه، موانع پیشروی این واحد تولید برداشته و بار دیگر زنگ اشتغال در کشتارگاه به صدا در آید

بهرام نصراللهی زاده گفت: اگر از دورترین نقطه استان، اراده ای بر انجام کاری برخیزد، همه مسوولین آن را حمایت می کنند و همانند این کشتارگاه می تواند از نو آغاز به کار نماید و به سمت پیشرفت گام بردارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان اظهار داشت: در شهرستان بیجار، ۲ پروژه بزرگ کشاورزی در دستور کار قرار دارد، مهمترین آن از محل سد سیاه زاغ که ۸۵ درصد پیشرفت دارد، اراضی دیمی به آبی تبدیل خواهند شد و از محل سد تلوار، هم مجوز تبدیل یک هزار هکتار اراضی دیم به آبی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه دشت خورخوره در ردیف بودجه اختصاص یافته است گفت: در بودجه امسال، چهار هزار میلیارد ریال در حوزه های زیر بنایی و زیر ساختی مثل طرح هادی، آسفالت و آبرسانی و گازرسانی  هزینه خواهد شد و پروژه بزرگ تاریخی استان کردستان، آب رسانی به ۲ شهر بیجار و حسن آباد و در مسیر به ۱۳۰ روستا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، هم در این آیین گفت: کشارگاه صنعتی مرغ آمین بیجار با ظرفیت تولیدی ۲ هزار قطعه مرغ و ۵۰۰ قطعه بوقلمون در ساعت و معادل هشت هزار و ۴۰۰ تن در سال در سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرد که در حدود ۱۸ ماه از آغاز به کار، به علت بدهی به مرغداران، شکایت متعدد طلب کاران، بدهی به تعاونی های مربوطه، عدم پرداخت اقساط بانکی و مصادره توسط بانک عامل تعطیل شد و با ورود سرمایه گذاران جدید بار دیگر به چرخه فعالیت بازگشت.

محمد فرید سپری با اشاره به اینکه در استان کردستان ۶ واحد کشتارگاه مرغ فعالیت دارند گفت: در استان کردستان ۷۶۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶۰ میلیون قطعه در سال فعالیت دارند که امروز تولید مرغ در کردستان به ۱۰۰ هزار تن مرغ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن ظرفیت صنایع، تکمیلی و کشتارگاهی در استان وجود دارد گفت: کردستان در زنجیره صنعت مرغ داری تکمیل شده است، در بخش کشتارگاهی خلاهایی وجود داشت که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ آمین و اشتغالزایی ۴۵ نفر این کاستی تا حدود زیادی جبران شده است‌.

سپری یادآور شد: جهادکشاورزی استان به هر کسی که  توان سرمایه گذاری و درخواست راه اندازی تولید مرغ گوشتی و یا تخم گذار دارد، در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز، تسهیلات و اراضی دولتی اهدا خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیجار هم در این آیین گفت: چندین سرمایه گذار غیربومی بارها توسط فرمانداری شهرستان فراخوانده شدند و آمدند که این کشتارگاه را دوباره به چرخه تولید بازگردانند که متاسفانه زیر بار مسوولیت نرفتند.

علی اکبر ورمقانی تاکید کرد: راه اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار، با طی تمامی مراحل، همانند راه اندازی و بهره برداری از یک کشتارگاه صنعتی مرغ زمان بر و نیازمند کار و تلاش و همت بود که با پای کار آمدن سرمایه گذاران بومی بیجار و حمایت های دولتی و مدیران استانی، این واحد تولیدی به ثمر نشت.

وی با اشاره به اینکه برای ادامه فعالیت این کشتارگاه باز هم نیاز به حمایت چه در تامین مرغ توسط مرغداران و چه در سایر موارد پیشرو وجود دارد گفت: اگر دست در دست یکدیگر ندهیم و نخواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم، وضعیت اقتصادی و زندگی افراد جامعه تغییر نخواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید