Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۸۰ درصدی کشتار مرغ در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال ۱۳ میلیون و‌۸۸ هزار قطعه مرغ با وزن دو کیلو گرم در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش دارد.

افزایش ۸۰ درصدی کشتار مرغ در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار بخش کشاورزی با هدف تنظیم بازار و تامین نهادهای اصلی در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۶ آبان ماه جاری ۲۰۴ هزار تن نهاده دامی در استان توزیع شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ درصد تامین نهاده‌ها برای واحدهای دامی استان افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: نهاده‌های حداقل ۴۵ روز دامداری‌ها در استان تامین می‌شود که حداقل ۳۳ درصد آن با ارز دولتی تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی در شهریورماه  ۱۰ درصد و در مهرماه نیز ۳ درصد رشد داشته است، گفت: میزان جوجه‌ریزی در آبان ماه سال جاری نیز ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سپری افزود: میزان جوجه‌ریزی در کشور ۷۷۶ میلیون قطعه است که سهم استان کردستان از این میزان ۳.۳ درصد است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه کردستان از لحاظ تولید گوشت سفید مشکلی ندارد اظهار داشت: به صورت میانگین ۱۱۵ میلیون قطعه مرغ در کشور تولید می‌شود که این در شهریور ماه در استان ۱۰۷ میلیون تن بوده که کمتر از میانگین کشوری است.

سپری اظهار داشت: قیمت جوجه در حال حاضر در استان کردستان بین ۷ هزار تا ۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ میلیون و‌۸۸ هزار قطعه مرغ با وزن دوکیلوگرم در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است افزود: به صورت میانگین حداقل ۲۹۰۰ تن تا ۴۱۰۰ تن در هر ماه مرغ در استان کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: میزان کشتار مرغ از ابتدای امسال تا ۶ آبان ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین گوشت قرمز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: در زمینه تولید و توزیع گوشت قرمز جز در بازار سنندج در سایر مناطق استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

سپری بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما تامین دام است چراکه قصابان دام مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها  تامین می‌کنند.

وی اظهار کرد: میانگین روزانه ۶۵ راس دام سنگین در کشتارگاه کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۷۵ تن گوشت گرم وارد بازار سنندج می‌شود که ۲۵ تن آن بیشتر از نیاز است.

وی افزود: بازار مرغ در استان کردستان به تعادل و ‌پایداری لازم نرسیده ولی با این وجود ارزانترین ماده پروتئینی در سطح کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید