Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان تصریح کرد:

برخورد قاطع با قاچاق مرغ در کردستان

کارگروه تنظیم بازار کردستان امروز با هدف بررسی تامین کالا‌های اساسی وکنترل قیمت مایحتاج مردم در استانداری کردستان تشکیل شد

برخورد قاطع با قاچاق مرغ در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، استاندار کردستان بر لزوم مبارزه قاطع با قاچاق مرغ به استان‌های همجوار تاکید کرد وگفت:علت این امر پایین بودن نسبی قیمت مرغ در کردستان نسبت به سایر استانهاست.

مرادنیا افزود:تولید کنندگان مرغ باید هرنوع معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند وبا کشتارگاه‌هایی که از این مهم روی گردان باشند برخورد جدی خواهد شد.

دره وزمی رییس سازمان صمت کردستان هم از تمام فعالان اقتصادی از جمله تولید کنندگان خرده فروشان واصناف خواست تا با ثبت نام در سامانه جامه تجارت وثبت شفاف معاملات خود به آرامش بازار کمک کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت به اندازه کافی گوشت مرغ در بازار توزیع میشود وهیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

سپری افزود: روزانه ۱۷۰ تا ۱۹۰ تن مرغ لاشه در بازار استان توزیع میشود که بیشتر از نیاز بازار است.

وی افزود جهاد کشاورزی با خرید دام سنگین ودر اختیار قرار دادن قصابی‌ها با قیمت ۱۵۰ هزار تومان بازار گوشت را کنترل میکند.

سپری از توزیع ۲۰۵ هزار تن نهاده دامی در هشت ماه گذشته از سال خبر داد وافزود در این زمینه ۱۲۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان هم از کشف وضبط مرغ قاچاق در مسیر‌های منتهی به استان‌های همجوار خبر دادوگفت با هرنوع قاچاق مرغ برخورد قاطع میشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید