Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قروه:

۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع قروه برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع قروه برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، عبدالله عبدالملکی، اظهار داشت: از ۲۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های آبی شهرستان سه هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و ۷۰۰ کشاورز در این زمینه فعالیت دارند.

وی متوسط برداشت محصول از هرهکتار زمین زیر کشت سیب زمینی را ۴۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان بسته به نوع بذر استفاده شده، دفعات آبیاری و داشت محصول متغیر است و ممکن است رقمی بالاتر یا پایین تر از این میزان را هم داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی قروه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و کمبود سردخانه‌های نگهداری را از جمله مشکلات سیب‌زمینی کاران قروه ای اعلام و اظهار داشت: بیشترین تولید کشاورزان بصورت روزانه روانه بازار می شود و امکان نگهداری آن وجود ندارد و برای همین نرخ محصول در بازار تعیین می شود که در حال حاضر هر کیلوگرم از آن به قیمت چهار هزار تومان به فروش می رسد.

عبدالملکی افزود: ۳۹ واحد انبار فنی مجهز به سردخانه در شهرستان وجد دارد که ظرفیت آن ۳۵ هزار و ۳۰۰ تن در سال است که بخشی از نیاز استان و دیگر ماطق کشور را رد فصول سرد سال تامین می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید