Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان:

پیش بینی تولید بیش از 10 هزار تن ماهی در کردستان

حسین پور گفت: در سال ۹۹ میزان کل تولید آبزیان ۱۰ هزار و ۳۵۰ تن بوده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از این مقدار تولید و روانه بازار شود.

پیش بینی تولید بیش از 10 هزار تن ماهی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حمید حسین پور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان از افزایش ۵ درصدی تولید ماهی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال در مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان ۳ هزار و ۸۷۰ تن ماهی تولید شده است.

وی با بیان این که قیمت کنونی هر کیلو ماهی قزل آلا در عمده فروشی‌های استان ۷۱ تا ۷۲ هزار تومان می‌باشد، گفت: اگر بخواهیم میزان دقیقی از افزایش قیمت ماهی را اعلام کنیم، این میزان افزایش ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

حسین پور با اشاره به این که قیمت این محصول در خرده فروشی‌ها تا ۸۲ هزار تومان هم می‌رسد،گفت: خشکسالی، عدم وجود تسهیلات کم بهره، افزایش نهاده‌ها (خوراک ماهی، بچه ماهی، حمل و نقل، کمبود نقدینگی آبزی پروران) از مهمترین دلایل افزایش قیمت این محصول در استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان اضافه کرد: انواع ماهیان از جمله ماهیان سرد آبی (قزل آلا) و ماهیان گرم آبی (کپور، فیتوفاگ، بیگ هد، امور، کاراس) و انواع ماهیان زینتی در استان تولید می‌شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید