Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۹۵ میلیارد ریال غرامت خشکسالی محصولات زراعی و باغی کردستان پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۹۵ میلیارد ریال معادل حدود هشت درصد از کل غرامت وارد شده به محصولات باغی و زراعی استان به دلیل خشکسالی پرداخت شده است.

۹۵ میلیارد ریال غرامت خشکسالی محصولات زراعی و باغی کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خلیل فعله‌گری، اظهار داشت: در مجموع میزان غرامت تایید شده قابل پرداخت در بخش‌های زراعت و باغبانی در اثر خشکسالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۸۷۶ پرونده غرامت زراعی و باغی در استان تشکیل شده است، افزود: از کل برآورد غرامت مذکور تاکنون ۹۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی هم در چند روز آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال زراعی گذشته ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از آبزیان، ۳۰ هکتار تنه درختان،۲۹۲ هزار و ۸۷۴ راس دام و ۴۳ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰۱ قطعه طیور در استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد مذکور ۲ هزار و ۶۸۸ هکتار باغ و ۲۶۱ هزار و ۷۰ هکتار محصول زراعی هم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد:

وی یادآور شد: از ۲۶۱ هزار هکتار  اراضی زراعی زیر پوشش بیمه حدود ۱۵۵ هکتار آن در قالب طرح جهش تولید و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید