Iranian Agriculture News Agency

۹۳ هزار هکتار از اراضی دیواندره زیر کشت گندم می‌رود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره گفت: در سال زراعی جاری ۹۳ هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان زیر کشت گندم می‌رود.

۹۳ هزار هکتار از اراضی دیواندره زیر کشت گندم می‌رود

به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان، رضا بهمنی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره  اظهار کرد: امسال کشت پاییزه گندم در سطح ۹۳ هزار هکتار شهرستان دیواندره از اوایل مهر شروع و تا پانزدهم آبان به مدت ۴۵ روز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از بذر گواهی شده  گندم استفاده کنند، اضافه کرد: امسال با توجه به خشکسالی و شرایط منطقه، بذرهای هما و باران به کشاورزان پیشنهاد شده و از کودهای پایه، ازت، فسفات و پتاس استفاده شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان، تنها ۹۶ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم رفته که امسال به دلیل بارش کم باران گندم شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد.

بهمنی یادآور شد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، سرمازدگی به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و از مجموع ۹۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم، ۷۰ هزار هکتار از این محصولات از بین رفت.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای تامین موردنیاز کود کشاورزان تا به امروز ۷۰ درصد کود اوره تحویل و تا چند روز آینده ۳۰ درصد باقیمانده تحویل کشاورزان می شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید