Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

تولید محصول کلزا در کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافت

مهاجر گفت: تولید کلزای کشور در سال زراعی گذشته نسبت به سال قبل از آن، فقط سه درصد کمتر بود که با توجه به وقوع خشکسالی، این کاهش چندان محسوس نبود.

تولید محصول کلزا در کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علیرضا مهاجر سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال به دلیل پیگیری‌هایی که انجام دادیم، کاهش محسوسی در تولید کلزا نداشتیم که در شرایط آب و هوایی و خشکسالی حاکم بر کشور، جای بسی خرسندی است و باید از کشاورزان بابت حفظ تولید تقدیر کرد.

مهاجر اظهار امیدواری کرد که در سال زراعی جدید، این کاهش تولید کلزا جبران شود و افزود: متاسفانه سازمان هواشناسی پیش بینی کرده پاییز خیلی خشکی خواهیم داشت که شاید تاثیر بدی روی آینده کشت کلزا در کشور داشته باشد.

وی به خسارت خشکسالی و کم آبی در سال جاری به بخش زراعت اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه سال زراعی به تازگی پایان یافته، برآورد دقیقی از خسارت‌ها به کشاورزی نداریم، اما به محصولات دیم از جمله گندم، جو و کلزا خسارت زیادی وارد شده است.

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی با ابراز تاسف از عدم تولید گندم کافی در اغلب دیم‌زار‌های کشور، یادآور شد: در بسیاری از استان‌ها توانستیم با پرداخت بیمه اراضی دیم به کشاورزان خسارت دیده کمک کنیم، اما در اراضی آبی هم به دلیل کاهش آب سد‌ها و آب‌های زیرزمینی، آن کیفیت لازم و آب مورد نیاز به مزرعه داده نشد و شاهد کاهش محصول بودیم.

مهاجر در خصوص وضعیت کشور از لحاظ تولید بذر اظهار داشت: در زمینه تولید بذر گندم تولید به اندازه کافی داریم و از کشاورزان درخواست می‌کنم از بذور اصلاح شده، لیبل زده، ضدعفونی و بذرمال شده استفاده کنند تا بتوانیم عملکرد‌ها را در واحد سطح افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در زمینه دانه‌های روغنی کمبود بذر وجود ندارد و امیدواریم با بارندگی مناسب در سال زراعی جاری، بتوان کشت پاییزه را به نحو بهتری انجام داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید