Iranian Agriculture News Agency

انجام بیش از ۲۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کردستان

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

انجام بیش از ۲۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان امروز4مهرماه 1400 در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: در راستای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی واردات، صادرات و قیمت گذاری محصولات کشاورزی مجدد به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار کالاهای اساسی مربوط به بخش کشاورزی شامل قند، شکر، فرآورده های لبنی، گوشت قرمز و سفید، برنج و گندم توسط جهاد کشاورزی انجام می شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ هزار و۵۳۲ تن سویا، ۵۹ هزار و ۱۷۴ تن ذرت و ۲۵ هطار و ۸۶۸ تن جو در استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اعلام اینکه در مجموع تاکنون ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ تن انواع نهاده دام و طیور در استان توزیع شده است، اضافه کرد: قیمت  هر قطعه جوجه یک روزه هم در استان به هفت تا ۹ هزار تومان رسیده است.

سپری یادآور شد: مرداد ماه سال جاری میزان جوجه ریزی انجام شده در استان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

 

وی میزان جوجه ریزی انجام شده در شهریور سال جاری در استان را سه میلیون و ۶۲۸ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است، یادآور شد: ۳.۳ درصد جوجه ریزی کشور در استان کردستان انجام می شود.

 

سپری اظهار داشت: طی چهار ماهه امسال چهار میلیون و ۶۸۳ هزار و ۳۸۰ قطعه مرغ زنده و ۵۷۸ تن لاشه مرغ از تولیدات کردستان به سایر استان های کشور ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰ تا ۹۵ تن کشتار مرغ در استان انجام می شود، افزود: در حال حاضر بازار مرغ در استان به ثبات رسیده و هیچ مشکل و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

 

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۴۴۲ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید