Iranian Agriculture News Agency

تولید 8 هزار تن کشمش در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مورد میزان تبدیل انگور به کشمش در استان می‌گوید: 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح زیرکشت در استان به باغات انگور اختصاص دارد.

تولید 8 هزار تن کشمش در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان؛ فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت: این استان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و از لحاظ انگور آبی نیز در این شاخص در جایگاه 15 کشوری است.

وی با بیان اینکه 13 هزار هکتار از این میزان انگور دیم و 5 هکتار عمدتا باغات انگور آبی است، گفت: بیشتر باغات انگور این استان به صورت دیم کشت می‌شود و میانگین تولید باغات دیم در هر هکتار 7.5  تُن و پیش‌بینی تولید آن نیز 67 هزار و 500 تُن و میانگین تولید باغات آبی نیز در هر هکتار 12.5 تُن و پیش‌بینی تولید آن 61 هزار و 500 تُن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: سالانه در مجموع 126 هزار تن انگور در استان تولید می‌شود که 32 هزار تن از میزان به تولید کشمش اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی انگور تولید شده استان معادل 500 میلیارد تومان و براساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کشمش تولیدی 192 میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید