Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاروزی کردستان:

کردستان به استقبال کشت غلات پاییزی می‌رود

معاون اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاروزی کردستان گفت: ۶۲۵ هکتار از اراضی این استان در سال زراعی جاری آماده برای کشت پاییزی گندم، جو و کلزا است.

کردستان به استقبال کشت غلات پاییزی می‌رود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مرادی معاون اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاروزی کردستان اظهار داشت: از یکم مهر ۶۲۵ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت غلات پاییزی می‌رود که این میزان ۵۸۲ هزار هکتار گندم، ۴۰ هزار هکتار جو، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا را شامل می‌شود.

مرادی بابیان اینکه تاریخ کشت کلزا در مناطق سردسیر قروه، دهگلان و سقز ابتدای شهریورماه است، افزود: در مناطق معتدل همچون بانه، کامیاران و مریوان کشاورزان از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر می‌توانند اقدام به کشت کلزا کنند.

وی گفت: ۹۰ درصد کشت و برداشت این محصولات بصورت مکانیزه انجام خواهد گرفت و۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی برای این امر در نظر گرفته شده است که متاسفانه در مناطق صعب العبور مانند توابع شهرستان‌های سروآباد و مریوان امکان بهره گیری از آن‌ها وجود ندارد.

معاون اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاروزی کردستان با اشاره به اینکه کل بذر مورد نیاز برنامه ابلاغی گندم این استان حدود ۹۰ هزار تن است، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بهره برداران ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن از این میزان را به صورت اصلاح شده و گواهی شده تامین کرده و مابقی نیز توسط بهره برداران تامین می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید