Iranian Agriculture News Agency

تامین۲۰ تُن بذر کلزا برای کشاورزان کردستان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز کشت کلزا در استان خبر داد و گفت: برای کشت پاییزه این محصول ۲۰ تُن بذر مرغوب تامین و به تدریج در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

تامین۲۰ تُن بذر کلزا برای کشاورزان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حیدر مرادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: از ابتدای آغاز کشت کلزا تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است و امکان افزایش بیشتر آن هم تا پایان زمان کشت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا در مناطق معتدل و ارتفاع پایین هم چون شهرستان‌ها کامیاران، مریوان و بانه تا پانزدهم مهرماه سال جاری ادامه دارد، افزود: برنامه کشت کلزا در سال زراعی جدید(۱۴۰۰-۱۴۰۱) در استان اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری یک هزار و ۱۰ هکتار از اراضی استان به زیرکشت محصول کلزا داده شده بود، افزود: اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا قبل از آغاز کشت از عوامل اصلی افزایش سطح زیرکشت این محصول در استان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۱۵۰ هزار ریال برای سال زراعی جدید تعیین شده است، اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا در ابتدای کشت این محصول طی سال زراعی گذشته ۵۰ هزار ریال تعیین شد که بعد از گذشت ۲ ماه و پایان زمان کشت به ۷۵ هزار ریال افزایش یافت.

مرادی با اشاره به اینکه نیاز آبی کلزا در هر هکتار سه هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب است، اظهار داشت: بیشترین سطح زیرکشت کلزا در کردستان مربوط به شهرستان‌های قروه، دهگلان، سقز، کامیاران و مریوان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید