Iranian Agriculture News Agency

تسهیلات بلاعوض به باغداران قروه‌ای پرداخت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی قروه اعلام کرد: به تمام باغدارانی که تمایل به ایجاد طرح آبیاری قطره‌ای دارند به ازای هر هکتار ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود تا با اجرای لوله‌گذاری قطره‌ای میزان مصرف آب در باغات را کنترل کنند.

تسهیلات بلاعوض به باغداران قروه‌ای پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، عبدالله عبدالملکی مدیر جهاد کشاورزی قروه، اظهار کرد: دو هزار و 900 هکتار باغ انگور، سیب،گردو و... در قروه وجود دارد که علاوه بر تولید محصولات باغی، زمینه اشتغالزایی ده‌ها نفر نیز فراهم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق سرشماری جدید در سال جاری، ۱۲۰۰ هکتار انگور، ۷۰۰هکتار سیب، ۳۰۰ هکتار گردو، ۱۵۰ هکتار زردآلو و ۱۵۰ هکتار بادام و ۴۰۰ هکتار باغ گیلاس، آلبالو و...نیز در قروه وجود دارد.

وی با اشاره به میزان محصول‌دهی باغات قروه گفت: میانگین برداشت انگور دیم در هر هکتار ۸ تن، انگور آبی در هر هکتار ۱۲ تن، سیب ۳۰ تن در هکتار و گردو یک ونیم تن در هکتار است، همچنین عمده این محصولات به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخشی از آن علاوه بر قروه روانه بازار مصرف سایر شهرهای استان کردستان می‌شود.

عبدالملکی در ادامه افزود: استفاده از تجهیزات آبیاری قطره‌ای، شناسایی آفات و مقابله با آن،کاشت نهال سازگار با آب و هوای منطقه، بهره‌گیری از دانش روز درختکاری و باغداری، آبیاری به موقع و نمونه‌های دیگر علاوه بر تولید محصولات باغی باکیفیت، میزان تولید را در حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی قروه در مورد طرح حمایتی از باغداران گفت: به تمام باغدارانی که تمایل به ایجاد طرح آبیاری قطره‌ای دارند به ازای هر هکتار ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود تا با اجرای لوله‌گذاری قطره‌ای میزان مصرف آب در باغات را کنترل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: باغدارانی که قصد ایجاد خانه کارگری دارند باید حتما باغ آنها بیش از یک هکتار باشد تا مجوز احداث خانه ۴۰ متری به آنها داده شود، در غیر اینصورت اجازه نصب کانکس دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید