Iranian Agriculture News Agency

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان:

شهرستان قروه رتبه اول خرید تضمینی گندم را کسب کرد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان ضمن اشاره به زمان برداشت گندم در استان کردستان، گفت: برداشت گندم در استان کردستان از روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون نیز آهنگ خرید ادامه دارد و پیش بینی می شود که این روند تا پایان هفته جاری نیز تدوام داشته باشد.

شهرستان قروه رتبه اول خرید تضمینی گندم را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  جمال صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان ضمن اشاره به زمان برداشت گندم در استان کردستان، گفت: برداشت گندم در استان کردستان از روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون نیز آهنگ خرید ادامه دارد و پیش بینی می شود که این روند تا پایان هفته جاری نیز تدوام داشته باشد.

صالحی بیان کرد: در حال حاضر آهنگ خرید روزانه گندم در استان کردستان به حدود ۵۰ تن رسیده است و پیش بینی می شود که این روند طی چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان را تا ظهر امروز شنبه ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن اعلام کرد و افزود: کل گندم خریداری شده استان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

وی به وضعیت خرید گندم در شهرستان های مختلف استان کردستان اشاره کرد و گفت: از مجموع گندم خریداری شده ۷۳ هزار و ۵۶۳ تن مربوط به شهرستان قروه بوده است و به همین دلیل این شهرستان رتبه اول در استان را به خود اختصاص داده است.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۹۷ تن شهرستان سقز، ۵۱ هزار و ۲۷ تن شهرستان بیجار، ۴۸ هزار و ۵۸۸ تن هم مربوط به شهرستان دهگلان و ۳۲ هزار و ۷۴۳ تن گندم هم در کامیاران خریداری شده است.

وی ضمن اشاره به میزان خرید در سایر شهرستان های استان کردستان، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۴۵۵ تن در دیواندره، یک هزار و ۵۹۶ تن در سنندج، یک هزار و ۱۱۶ تن در سروآباد، ۸۳۵ تن در بانه و ۷۰۵ تن هم در مریوان خریداری شده است.

 صالحی به وضعیت پرداخت وجه گندم خریداری شده در استان کردستان اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴ هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بوده است.

پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد وجه گندم خریداری شده در کردستان

وی به میزان پرداختی صورت گرفته از سوی بانک های عامل؛ بیان کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال بهای گندم خریداری شده به حساب گندم کاران استان واریز شده است.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه در سال جاری وضعیت پرداخت وجه گندم خریداری شده مناسب بوده است و هم اکنون نیز روند پرداخت به خوبی در حال انجام است.

 وی در پایان گفت: در سال گذشته بیش از ۷۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خرید شد که متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی میزان برداشت با کاهش مواجه شده و در کنار این مهم میزان خرید تضمینی نیز کاهش جدی داشته است.

 استان کردستان در طول چهار سال گذشته همواره جزو پنج استان برتر کشور در زمینه تولید گندم بوده است و حتی دو سال قبل این استان با خرید بیش از یک میلیون تن رتبه دوم کشور در میزان خرید تضمینی گندم را به دست آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید