Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان خبر داد:

پیش‌بینی کاهش 20 درصدی بارش‌های پاییزه در کردستان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها حدود 20 درصد بارش پاییزه در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کمتر خواهد بود.

پیش‌بینی کاهش 20 درصدی بارش‌های پاییزه در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان صبح امروز در نخستین جلسه بیمه استان کردستان در سال‌جاری با موضوع تعیین خسارات مناطق همگن استان و عملکرد پرداخت غرامت توسط صندوق بیمه استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بارندگی تا 15 شهریورماه جاری نسبت به بلندمدت حدود 33 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد کاهش  داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش‌ها مربوط به شهرستان‌های قروه با 52 درصد، بیجار، دهگلان و دیواندره هر کدام 49 درصد و نسبت به بلند مدت قروه 43 درصد، کامیاران 43 درصد، بیجار 36 درصد، سروآباد 47 درصد و... بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی در استان در سال زراعی امسال نسبت به درازمدت و سال قبل قابل ملاحظه بوده است، عنوان کرد: بر اساس آخرین وضعیت در بازه‌های زمانی سه ماه از دهم مهرماه تا 10 دی ماه و سه ماه بعد از آن نیز بارش نسبت به نرمال کمتر خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: براساس آخرین پیش‌بینی‌ها تهحدود 20 درصد بارش پاییزه در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشه کمتر خواهد بود.

پناهی افزود: وقتی شرایط بارندگی از پیش‌بینی‌های قبلی هم کمتر است و زمانی که با کاهش بارندگی روبرو هستیم قطعا ابردهی در منطقه نیز کاهش می‌یابد و این مسئله موجب افزایش بیشتر دما خواهد شد.

 

وی از افزایش 1 تا 1.5 درجه دما نسبت به وضعیت نرمال در استان خبر داد و گفت: امیدواریم این شرایط تغییر پیدا کند و یا حداقل با این شدت که برآورد شده نباشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید