Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از چهار هزار تن ماهی قزل آلا در کردستان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده تا پایان امسال چهار هزار و ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا در این استان تولید می‌شود.

تولید بیش از چهار هزار تن ماهی قزل آلا در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، حمید حسین‌پور، با اشاره به اینکه تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم‌آبی و سردآبی انجام می‌شود، اظهار کرد : در حوزه ماهیان سردابی در حال حاضر حدود ۲۴۰ مزرعه و استخر پرورش ماهی قزل آلا در استان فعال است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال جاری در این تعداد مزرعه و استخر پرورش ماهی حدود چهار هزار و ۴۰۰  تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهارمزرعه سردابی در استان به ظرفیت ۵۵ تن به بهره‌برداری رسیده است.

حسین‌پور یادآور شد: تعداد ۱۰ واحد  استخر دو منظوره کشاورزی جدید نیز در نیمه نخست امسال اقدام به رهاسازی بچه ماهی قزل آلا کردند که انتظار می رود در پایان دوره حدود ۵۰ تن ماهی قزل آلا تولید کنند.

وی به مشکلات پیش روی بخش شیلات استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی و قطعی برق در سال جاری از مهمترین مشکلاتی بخش تولید ماهیان سردابی در استان است.

 

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی(دریاچه های طبیعی و پشت سدها) ، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

 

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید