Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در کردستان از پنج طرح کشاورزی بازدید کرد

نماینده ولی فقیه در کردستان در بازدید از پنج طرح حوزه زراعت، باغبانی و دام و شیلات استان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان این بخش قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان از پنج طرح کشاورزی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، به همراه جمعی از مدیران و مسوولان بخش کشاورزی استان از پنج طرح موجود در این بخش بازدید کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی به دلیل ارتباط مستقیم آن با تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی بر رفع مشکلات این بخش تاکید کرد و افزود: از آنجا که بخش زیادی از اشتغال استان هم مربوط به زیربخش‌های کشاورزی است، می‌طلبد مسوولان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از آمادگی این دفتر برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و پیگیری و رصد آنها خبرداد و گفت: درب دفتر ما همواره به روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باز است و این افراد هر زمان با مشکلاتی مواجه شدند می‌توانند مراجعه کنند تا برای رفع آن به همراه مسوولان استان اقدام کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: طرح توسعه باغات روستای گزینه در سطح ۱۱۰ هکتار اجرا شده که ۷۰ خانوار از آن بهره‌مند شدند و برای بیش از ۱۱۰ نفر هم شغل ایجاد کرده است.

محمد فرید سپری افزود: این پروژه از سال ۱۳۸۱ و از محل اعتبارات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری اجرا شد و در سال ۱۳۹۴ باغات احداث شده به ثمر نشست.

وی اضافه کرد:  این پروژه در سال‌های قبل با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان برای بهره برداران روستای گزنه ایجاد شد و اکنون سالانه صدها تن انواع محصولات باغی در این باغات تولید و روانه بازار می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید از  کشتارگاه کاملا صنعتی و مدرن شهرستان سنندج هم گفت: این کشتارگاه از جمله کشتارگاه‌های مجهز و به روز کشور است که نقش بسزایی در کشتار بهداشتی دام و سلامت مردم استان دارد.

سپری با اشاره به اینکه  روند کشتار در این کشتارگاه کاملا توسط دامپزشکان نظارت می شود، افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۳۰۰ دام سبک و بیش از ۱۰۰ دام سنگین در این کشتارگاه به صورت بهداشتی کشتار می‌شود و امیدواریم در آینده به طور کامل از ظرفیت این کشتارگاه استفاده و فرآورده های آن در سطح کشور توزیع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از طرح پرورش بلدرچین روستای کیلک شهرستان سنندج نیز گفت: اجرای این پروژه در سال ۱۳۹۵ آغاز شده و اکنون واحد تولید نمونه برتر منطقه غرب کشور است.

سپری افزود: ظرفیت این واحد بیش از  ۳۲ هزار قطعه است که در مساحت چهار هزار مترمربع زمین و در ۱۵ کیلومتری شهرستان سنندج احداث شده است.

وی اضافه کرد: سالانه در این واحد، ۱۶ تن گوشت بلدرچین و بیش از سه میلیون تخم بلدرچین تولید و روانه بازار می‌شود که در حال حاضر در این واحد هفت نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از واحد صنعتی پرورش و تکثیر ماهیان زینتی استان واقع در منطقه صنعتی چنو، گفت: ظرفیت تولید این واحد ۵۰۰ هزار قطعه در سال است.

سپری با اشاره به اینکه این واحد برای ۶ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده و تولیدات آن به کشور عراق ، روسیه و سایر استان های کشور صادر می شود، اظهار داشت: از عمده مشکلات این واحد قطعی برق و زمان بر بودن صدور مجوزهای حمل و صادرات ماهیان زینتی است که دستور پیگیری و بررسی موضوع داده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در پایان باغ انگور داربستی با سیستم v (وی) شکل روستای سرنجیانه سفلی در سطح ۲هکتار با برآورد هزینه ۳۸۰ میلیون تومان احداث شده و در سال آتی به ثمردهی اقتصادی می رسد.

طرح توسعه باغات روستای گزنه سنندج، کشتارگاه صنعتی دام، طرح پرورش بلدرچین  در روستای کیلک ، واحد پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و باغ انگور داربستی پنج طرح بخش کشاورزی بود که امروز نماینده ولی فقیه در استان کردستان از آنها بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید