Iranian Agriculture News Agency

کردستان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری دومین استان کشور شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری کردستان رتبه دوم را در بین استان‌های مختلف کشور کسب کرد.

کردستان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری دومین استان کشور شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان از نظر درصد تطابق با فرآیندهای دستورالعمل اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بیشترین امتیاز را کسب کردند.

وی اضافه کرد: امتیاز کردستان در تطابق با فرآیندهای دستورالعمل اجرای این طرح ۹۵.۳ بوده و متوسط امتیاز کشوری در این زمینه ۷۹ بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: ۳۲۵ طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح یک هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی استان امسال به اجرا درآمده و یا در حال اجرا است.

سپری با اشاره به اینکه از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون سامانه آبیاری نوین در ۴۷۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون اجرایی شده است، افزود: از این میزان ۱۶۱ هکتار آبیاری بارانی ، ۱۱۴ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۲۰۳ هکتار هم آبیاری کم فشار بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هم در یک هزار و ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل  ۶۰۶ هکتار آبیاری بارانی، ۲۵۳ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۳۰۸ هکتار هم آبیای کم فشار در حال اجرا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید