Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۷۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از کردستان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۷۷ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرز‌های کردستان صادر شده است که از این میزان، ۳۵ درصد مربوط به محصولات تولیدی استان است.

صادرات ۷۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، شهریار حنیفی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات محصولات کشاورزی از استان حدود ۷۷ میلیون دلار بوده است گفت: ۳۵ درصد از کل صادرات مربوط به محصولات تولیدی کردستان است که نسبت به چند سال اخیر ۲۰ درصد رشد داشته است.

شهریار حنیفی افزود: آمار میزان صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان بر اساس ارزش وزنی در چهارماهه ابتدایی امسال ۲۰۸ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد از مجموع کل صادرات صورت گرفته از طریق مرز باشماق مریوان مربوط به بخش کشاورزی است گفت: هندوانه، سیب، گوجه فرنگی، خیار، خربزه، کاهو و کلم از مهمترین محصولات صادراتی از مرز‌های استان است.

حنیفی یکی از مشکلات اساسی در صادرات محصولات کشاورزی استان را نبود برند و بسته بندی نامناسب اعلام کرد و گفت: در شهرستان سروآباد یک پایانه صادراتی مصولات کشاورزی برای سورتینگ، بسته بندی و برند سازی محصولات کشاورزی در حال انجام است که می‌تواند به صادرات محصولات کشاورزی استان کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید