Iranian Agriculture News Agency

در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت؛

پروژه اصلاح ۱۵ هکتار از باغات قدیمی گردو در بانه بهره برداری شد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، از پروژه اصلاح بیش از ۱۵ هکتار از باغات قدیمی گردو با استفاده از روش سرشاخه کاری (پیوند) در روستاهای بیاندره هفتاش وبادمجان، بازدید و بهره برداری شد.

پروژه اصلاح ۱۵ هکتار از باغات قدیمی گردو در بانه بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه در آیین بهره برداری از پروژه اصلاح بیش از ۱۵ هکتار از باغات قدیمی گردو اظهار کرد: در سال۱۴۰۰ از محل اعتبارات احیای حوزه دریاچه ارومیه تعداد ۱۵۳۰ اصله درخت قدیمی گردو در سطح بیش از ۱۵ هکتار  با روش پیوند وسرشاخه کاری با ارقام پرمحصول و باکیفیت و دیر برگ و مقاوم به سرما اصلاح شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۱۱ نفر از بهره برداران  باغات گردو روستاهای بیاندره وبادمجان وهفتاش از این طرح بهرمند شدند، برای این پروژه مبلغ دویست میلیون تومان از محل اعتبارات  ملی احیای دریاچه ارومیه با همکاری شرکت بهین کشت هزینه شده است. 

شریفی تاکید کرد: در چند سال گذشته مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت افزایش عملکرد و کیفیت باغات بویژه باغات گردو با استفاده از کارشناسان حوزه باغبانی این شهرستان شروع به برگزاری کلاس و دوره های اموزشی و مهارتی در زمینه آموزش پیوند گردو کرده است.

وی بیان کرد: خروجی کلاسهای آموزشی باعث جذب و ترغیب باغداران به اصلاح باغات قدیمی خود شده اند و هم اکنون شهرستان بانه با استفاده از این پتانسیل ها یکی از قطب های باغات گردو منطقه و کشور است.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد موفقیت بیشتر کشاورزان بانه ای و قرار گرفتن در نمونه های استانی و کشوری  هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید