Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته دولت؛

۱۵ طرح کشاورزی در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: ۱۵ طرح کشاورزی شامل آبیاری مدرن و طرح سیلوی ۱۵ هزار تُنی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

۱۵ طرح کشاورزی در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدنافع علایی نیا مدیر جهاد کشاورزی سقز، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت ۱۴ طرح آبیاری مدرن در سطح ۲۶ هکتار با اعتبار بیش از ۹ میلیارد ریال و سیلوی ۱۵ هزار تُنی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در شهر صاحب به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های آبیاری مدرن برای ۱۴ نفر تثبیت شغل و با افتتاح سیلو برای ۱۰ نفر شغل ایجاد و زمینه تثبیت ۵ شغل فراهم می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سقز افزود: میزان سطح آبیاری مدرن سقز ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار و در چهار سال گذشته، شهرستان سقز رتبه اول استان کردستان را در زمینه بهینه کردن مصرف آب و مدرنیزه کردن آبیاری کسب کرده است.

علایی نیا یادآور شد: بخشی از هزینه طرحهای آبیاری به صورت بلاعوض پرداخت شده است و پرداخت اعتبار بلاعوض برای آبیارهای مدرن در جهاد کشاورزی ادامه دارد.

وی در بخشی از سخنان اضافه کرد: افرادی که مجوز آب و سند زمین کشاورزی دارند، می توانند برای مدرنیزه کردن سیستم آبیاری به جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید