Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بیش از ۱۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال بیش از ۱۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو بین کشاورزان استان توزیع شده است.

بیش از ۱۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

به گزارش  خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری با اشاره به اینکه نهاده‌های دام و طیور با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار و ۲۲۰ تن کنجاله سویا، ۶۵ هزار و ۶۲۷ تن ذرد و ۱۴ هزار و ۹۶۴ تن جو بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع واحدهای مرغداری استان ۸۰ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۵۳۷ هزار قطعه دارای جوجه ۴۵ تا ۵۵ روزه هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه ۳.۴ درصد جوجه‌ریزی کشور طی چهار ماهه امسال مربوط به این استان بوده است، ادامه داد: طی ۶ روز نخست مردادماه امسال ۷۳۱ هزار و ۲۸ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

سپری با اشاره به اینکه طی تیرماه امسال چهار میلیون و ۱۹۸ هزار و ۱۶۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، یادآور شد: در این ماه چهار هزار و ۸۰۰ تن مرغ هم کشتار شده است.

وی بیان کرد: همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان را تامین کنیم و علاوه براین در مقاطعی برای حمایت از مصرف کنندگان اقدام به توزیع مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید