Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغات جهاد کشاورزی استان کردستان:

پیش‌بینی تولید ۴۳۰ هزار تن محصولات باغی در کردستان

مدیر امور باغات جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان تولید محصولات باغی استان در سال جاری ۴۳۰ هزار تن پیش بینی شده است.

پیش‌بینی تولید ۴۳۰ هزار تن محصولات باغی در کردستان

به گزارش  خبرنگار ایانا از کردستان، زاهد حاجی میرزایی، سطح زیرکشت محصولات باغی استان  شامل دانه‌دار و هسته‌دار، محصولات خشک، انگور، توت‌فرنگی، انار و انجیر ) را ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ذکر کرد و افزود: میزان تولید محصولات باغی استان در سال جاری ۴۳۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

وی بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغی استان در سال جاری را ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار با تولید ۱۲۶ هزار تن در انواع دیم و آبی مربوط به انگور دانست و اظهار کرد: انگور دیم شامل ارقام‌های انگور رشه، خوش ناو و انگور آبی شامل ارقام عسکری، یاقوتی، کشمشی، سفید و قرمز است.

وی سطح زیر کشت توت‌فرنگی استان را سه هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۶۰ هزار تن توت‌فرنگی تولید و برداشت شده است.

حاجی‌میرزایی میزان تولید گیلاس امسال را ۱۰ هزار تن، آلبالو ۱۱ هزار تن و زردآلو ۱۴ هزار تن ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون برداشت آلبالو و گیلاس تمام شده اما برداشت زردآلو در مناطق سردسیر بیجار و دیواندره باقی مانده است.

وی یادآور شد: میزان  برداشت هلو امسال ۴۶ هزار و ۵۰۰ تن و شلیل ۱۷هزار تن پیش‌بینی شده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اقدامات جایگزینی و اصلاحی در باغات گردو و پروژه سرشاخه کاری با استفاده از ژنوتیپ‌های برتر و ارقام دیر برگ‌ده گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ تا ۲۰ هزار تن گردو در استان برداشت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید