Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:

کردستان کمترین سهم از منابع آبی خود دارد

ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی موجب رونق اقتصادی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: کردستان حوضه آبریز 5 رود کشور است و 8 درصد رواناب‌ها را به خود اختصاص داده ولی کمترین سهم و بهره‌وری را از این ظرفیت داشته است.

کردستان کمترین سهم از منابع آبی خود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محسن فتحی، در مراسم افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور اظهار کرد: استان کردستان حوضه آبریز 5 رودخانه کشور و 8 درصد روان آبها را به خود اختصاص داده ولی کمترین سهم و بهره‌وری را از این ظرفیت داشته است.

وی تصریح کرد: به هر میزان از این سهم بهره بگیرم به همان سطح شاهد رونق کشاورزی و اقتصاد در استان خواهیم بود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه امروز با بهره‌برداری از این پروژه شاهد سیراب شدن زمین‌های کشاورزی هستیم جای خوشحالی دارد و امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن کل این برنامه در نزدیک‌ترین زمان ممکن باشیم.

فتحی با یادآوری اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی حوزه کشاورزی کردستان سرانه درآمد مردم منطقه را بیشتر و موجب رونق معیشت مردم خواهد شد، خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی مردم در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت که البته باید به موضوع توسعه صنایع تبدیلی هم به صورت ویژه بها داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که میزان تولیدات کشاورزی افزایش 5 برابری خواهد داشت ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در این استان مد نظر قرار بگیرد.

فتحی در پایان تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده محصولات  به دنبال دارد و می‌تواند تحول عظیم اقتصادی را در استان به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید