Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

سرمایه گذاری در بخش آب و کشاورزی راە اصلی توسعە کردستان است

استاندار کردستان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه کردستان، سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است.

سرمایه گذاری در بخش آب و کشاورزی راە اصلی توسعە کردستان است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه استان سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری و به ثمر نشستن بخشی از طرح‌های حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است، گفت: اگر می‌خواهیم قدمی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغییر کند باید بیشتر این تلاش‌ها در حوزە کشاوری، آب و توسعە باغات باشد.

مرادنیا تصریح کرد: از وقتی به کردستان آمدم طرح‌های بزرگی در بخش کشاورزی دنبال شد که طرح توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از آن جمله بود.

وی گفت: برای تحقق این اهداف بلند درخواست 1.5 میلیارد دلار از دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم که متاسفانه با سد تحریم‌ها روبرو شدیم و این امر کامل تحقق پیدا نکرد.

استاندار کردستان افزود: طرح آبی‌شدن 16 هزار و 810 هکتار از اراضی استان را دنبال کردیم و امروز 5 هزار و 470 هکتار آن در پایاب سدهای گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە‌برداری می‌رسد.

به گفته مرادنیا، اتمام مابقی اراضی باقی‌ماندە  نیز نیازمند 145 میلیارد تومان اعتبار است کە نهایتا تا سە ماە آیندە بە اتمام می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 434 میلیارد تومان برای اتمام این 16 هزار و 810 هکتار در پایاب سدها هزینە شدە کە برای حدود 5 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید