Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی۸۸۰ تن کلزا در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای برداشت کلزا تاکنون در استان بیش از ۸۸۰ تن محصول به طور تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

خرید تضمینی۸۸۰ تن کلزا در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، جمال صالحی  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: تنها یک مرکز در استان آن هم در شهرستان سقز برای خرید تضمینی کلزا فعال است و مابقی کلزاکاران به صورت قراردادی محصول خود را پیش فروش کردند.خرید تضمینی۸۸۰ تن کلزا در کردستان

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۸۸۰ تن محصول از کلزاکاران شهرستان سقز به طور تضمینی خریداری شده که ارزش ریالی این میزان کلزای خریداری شده ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۱۱۰ هزار ریال خواند و افزود: این میزان کلزای خریداری شده از ۱۱۶ کلزاکار و در قالب ۱۹۱ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

صالحی با اشاره به اینکه ۲ محصول گندم و کلزا در استان به طور تضمینی خریداری می‌شود، یادآور شد: در کل ۸۵ مرکز خرید تضمینی این محصولات در استان ایجاد و فعال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید