Iranian Agriculture News Agency

شهردار سقز خبر داد:

کشتار بیش از 2 هزار راس دام در کشتارگاه شهر طی سال جاری

شهردار سقز گفت: در 3 ماهه سال جاری بیش از 2 هزار راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه دام شهرداری ذبح شده است.

کشتار بیش از 2 هزار راس دام در کشتارگاه شهر طی سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، رشید میرحسامی، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود کشتار، دو هزار و ۵۳ راس دام سنگین و سبک در ۳ ماهه اول امسال در کشتارگاه دام شهرداری سقز انجام شده که یک هزار و ۲۱۵ راس دام سنگین (گاو و گوساله)و ۸۳۸ راس دام سبک (گوسفند و بز) بوده است.

شهردار سقز ادامه داد: روزانه دام‌های ذبح شده پس از مراحل بهداشتی و تایید نهایی توسط پزشک اداره دامپزشکی تحویل قصابان سطح شهر می‌شود که  ۹۵ درصد کشتارهای دام سنگین گوساله با گوشت باکیفیت است ضمن اینکه کنترل اصول و موارد بهداشتی از اولویت‌های کاری کشتارگاه است.

وی افزود: وسائل و تجهیزات سالن‌های خط کشتار گاوی و گوسفندی و محوطه‌ها همه روزه ضدعفونی و با آب گرم شستشوی کامل شده و با حساسیت زیادی توسط بازرس فنی بهداشتی کشتارگاه کنترل می‌شود تا شهروندان عزیز از بابت خرید و مصرف گوشت قرمز نگرانی نداشته باشند.

میرحسامی گفت: کشتارگاه نیمه‌صنعتی سقز شامل سالن خط گاوی و گوسفندی، اتاق‌های معاینه جگر گاو و گوسفند، بازرسی گوشت، ذبح شرعی کشتارگاه، اتاق پوست و لکه پاک‌کنی، سالن پیش سردکن و تونل انجماد، تصفیه‌خانه، کوره لاشه‌سوز و انبار پوست است.

وی در پایان اظهار کرد: کشتارگاه شهرداری سقز در زمینی به مساحت 36 هزار مترمربع ساخته شده و در پنج کیلومتری جاده سقز سنندج واقع شده و در ایام خاص همچون جشن قربان کشتار در این کشتارگاه برای کسانی که دام قربانی می‌کنند کاملا رایگان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید