Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

بیش از 36 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خرید گندم از دهه سوم خرداد ماه از شهرستان کامیاران آغاز شده و تا کنون 36 هزار و 510 تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

بیش از 36 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، فرید سپری، اظهار کرد: خرید گندم از دهه سوم خرداد ماه از شهرستان کامیاران آغاز شده و تا کنون 36 هزار و 510 تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

وی میزان تولید گندم پیش‌بینی شده در سال زراعی امسال را برابر با  521 هزار تن عنوان کرد و گفت: براساس برآورد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال 343 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خرید تضمینی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، 90 مرکز شامل 68 مرکز تعاون روستایی 13 سیلو و 9 کارخانه آرد در دو بخش دولتی و خصوصی خرید گندم تضمینی از کشاورزان را در سطح استان انجام می‌دهند.

سپری با تاکید براینکه بیشترین خرید گندم در استان مربوط به سقز با 20 هزار و891 تن است، گفت: کامیاران با 11 هزار و 376 تن در پله دوم خرید تضمینی گندم در سطح استان قرار داد.

وی اضافه کرد: کمترین خرید گندم تضمینی مربوط به دیواندره با 38 تن بوده و خرید گندم از کشاورزان بانه و سروآباد هنوز شروع نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید