Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

امنیت غذایی را نباید با هیچ چیز مبادله کنیم

خالد جعفری گفت: امنیت غذایی را نباید با هیچ چیزی مبادله کنیم و برای حفظ آن باید نهایت تلاش و تعامل را داشته باشیم.

امنیت غذایی را نباید با هیچ چیز مبادله کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان با تقدیر از اقدامات و همکاری‌های خوب دستگاه‌های نظامی، انتظامی و نظارتی در به صفر رساندن قاچاق جوجه یک روزه از مرزهای کردستان، اظهار کرد: محموله‌های قاچاق قبل از رسیدن به مرز  توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی کشف شده و این امر با تلاش گروهی محقق شده است.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی را نباید با هیچ چیزی مبادله کنیم و برای حفظ آن باید نهایت تلاش و تعامل را داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار، درخواست نماینده کشتارگاه‌های مرغ استان در خصوص افزایش قیمت کشتار را با توجه به افزایش سایر هزینه‌ها، منطقی دانست و متذکر شد: تصمیم‌گیری در این مورد باید به گونه‌ای باشد که قیمت نهایی مرغ از قیمت مصوب بیشتر نشود.

جعفری در خصوص گله‌مندی مرغداران از کمبود کامیون برای حمل نهاده‌ها، از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست از طریق شرکت‌های باربری در رفع این مشکل کمک کند و خاطرنشان کرد: هیچ مرغداری یا دامداری نباید به دلیل نبود کامیون حمل، مجبور شود از مرغداری یا دامداری دیگری، نهاده قرض کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه از افزایش ۱۱ درصدی جوجه‌ریزی در استان طی سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در فروردین امسال چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به فروردین ۹۹ رشد ۱۸ درصدی داشت.

محمدفرید سپری به توزیع جو، ذرت و کنجاله سویا پرداخت و عنوان کرد: در مجموع سه ماه اول امسال نیز ۸۶ هزار و ۳۲۵ تن جو، ذرت و کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

وی از صادرات دو میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۰۳ قطعه مرغ به خارج استان خبر داد و گفت: نیاز روزانه مرغ در استان ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید