Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

امسال سهمیه کودشیمیایی کردستان ۱۰۴ هزار تن است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت‌: سهمیه امسال کودشیمیایی استان ۱۰۴ هزار تن است که تاکنون ۲۸ هزار تن آن تامین شده است.

امسال سهمیه کودشیمیایی کردستان ۱۰۴ هزار تن است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری، در نشست هم اندیشی با تشکل های بخش کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزارشد، اظهار داشت: در سال جاری میزان سهمیه کودهای ازته، فسفره و پتاسه استان ۱۰۴ هزار تن ابلاغ شده که تاکنون ۲۸ هزار تن آن تامین و ۱۵ هزار تن آن هم توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در انبارهای کارگزاری ها و شرکت خدمات حمایتی ۱۳ هزار تن کود موجود است، افزود : توزیع کودهای پاییزه هم از همین الان آغاز شده و از این لحاظ هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: سهمیه کود اوره استان سال گذشته ۷۰ هزار تن بود که با پیگیری انجام شده آن را به ۸۲ هزار تن افزایش دادیم و بین کشاورزان توزیع کردیم.

سپری با اشاره به اینکه میزان برنامه استان برای تامین بذر در سال گذشته  ۲۴ هزار تن بود که ۲۰ هزار تن آن تحقق پیدا کرد، گفت: میزان برنامه تامین بذر استان در سال جاری ۳۶ هزار تن است که تاکنون ۲۴ هزار تن آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان و به تبع کشور وارد کرده است، اظهار داشت: براساس برآورد انجام شده بدلیل کمبود بارندگی میزان تولید گندم استان امسال نسبت به سال گذشته ۵۰۰ هزار تن کمتر خواهد بود و اینگونه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش اقتصاد کشاورزی و گندمکاران خسارت وارد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه دولت از تشکل های کشاورزی حمایت می کند، افزود: معتقدم توسعه کشاورزی زمانی تحقق پیدا می کند که تشکل ها پای کار باشند.

سپری یادآور شد، بی شک مشکلات و تنگناهای بخش کشاورزی با یک یا ۲ جلسه و نشست برطرف نمی شود و این مسائل باید به صورت مستمر مطرح شود و آنرا با مسوولان ارشد استان در میان گذاشت.

نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی حاضر در این نشست هم به بیان مشکلات و مطالبات و خواسته های کشاورزان استان پرداختند و رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاونانش در بخش های مختلف به سوالات و درخواست های تشکل ها پاسخ دادند.

۲۱ الی ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی در تقویم کشورمان نامگذاری شده است که علاوه بر افتتاح پروژه‌های کشاورزی در این ایام نشست با تشکل های بخش کشاورزی، حضور در برنامه شبکه برکت، جلسه با نظام صنفی، دیدار با نماینده ولی فقیه و خانواده شهدا از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی کردستان به مناسبت این هفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید