Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در کردستان خبر داد.

تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد فرید سپری، امروز دوشنبه مورخ 24خرداد1400 در نشست هم اندیشی اعضای تشکل های بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه امسال سال سختی برای بخش کشاورزی است، اظهار داشت: تولید بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۹ به سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۸، ۶.۹ درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اقتصاد و درآمدزایی مردم تاثیرگذار است، افزود: از خشکالی تنها کشاورز متضرر نشده بلکه بازاریان هم به دلیل کاهش خرید کشاورزان آسیب می بیند.

وی با اشاره به اینکه امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی استان به پنج میلیون تن وجود دارد، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد کشاورزان ما خرده مالک هستند لذا نیاز به تشکل های کشاورزی ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تحقیق و توسعه و  بازاریابی را از جمله مهمترین رسالت های تشکل های بخش کشاورزی خواند و گفت: به دنبال تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در استان هستیم که این مهم از هفته آینده اجرایی می شود.

سپری میزان خسارت خشکالی وارد شده به بخش کشاورزی استان را ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده برنامه هایی همچون استمهال وام آنها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت که منجر به ایجاد یک هزار و ۸۴ شغل جدید و تثبیت شغل برای بیش از ۱۶ هزار نفر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید